۲
۶
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۷
صدا و سیما به کجا می رود؟

رسانه ملي و دغدغه اي بزرگ به نام «كرم حلزون»

تبلیغ کرم حلزون در صدا و سیما به شیوه شبکه های ماهواره ای نشانه ای دیگر از اولویت مادی در رسانه ملی است
تبلیغ کرم حلزون در صدا و سیما به شیوه شبکه های ماهواره ای نشانه ای دیگر از اولویت مادی در رسانه ملی است

كرم حلزون! معجزه قرن بيست ويكم! پديده خارق العاده و معجزه آسايي كه هر مشكلي را از پوست شما مي زدايد و اين روزها كه رسانه ملي به بهانه بي پولي خيلي كارها مي كند به عرصه رقابت بين شبكه هاي ماهواره اي و رسانه ملي ما تبديل شده!
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، امروز كه بايد از آن به عصر انفجار اطلاعات ياد كنيم رسانه ملي ما تصميم گرفته به جاي اطلاعات به مردم ما جادوي جذابيت پوست را بفروشد. كاري كه سالهاست شبكه هاي ماهواره اي دسته چندم و بازاري دنبال مي كنند و ما هركاري بكنيم به گرد آنها نمي رسيم از اين رو هيچ بعيد نيست چند وقت ديگر داروي تقويت جنسي و ترك اعتياد هم قبل از برنامه كودك وخانواده پخش شود چرا كه رسانه ملي پول ندارد!
اينك كه رسانه ملي با توجيه عجيب وغير قابل قبول كمبود بودجه ، مدتي است با حركتي تدريجي ، رويه خود را تغيير داده و همانند شبكه هاي نازل ماهواره اي با باز کردن عرصه براي كاسب كاران و دلالان و برنامه سازاني كه به جاي فكر و ايده، پول را با خود به رسانه مي آورند، برنامه سازان متخصص و آموزش ديده را خانه نشين كرده چند سوال اساسي ذهن كارشناسان و كساني را كه سالها در اين حوزه زحمت كشيده اند همچنان به خود مشغول مي سازد:
۱- بايد از مديران رسانه ملي در شبكه هاي بيشمار سراسري و استاني پرسيد آيا اين مردم مظلوم در بي پولي عجيب شما نقشي داشتند كه اكنون بايد تاوان آن را با تماشاي برنامه هاي تكراري، تبليغات توهين آميز و ديدن چهره هايي كه فقط پول دارند يا توان پرداخت پول به سازمان را دارند بپردازند .اين خانواده ها تا كي مي توانند در مقابل درخواست فرزندان جوانشان كه در بي برنامگي دهها شبكه خودمان دنبال شبكه هاي مبتذل ماهواره اي هستند مقاومت كنند؟
۲- پشت سر كرم حلزون كه روزانه بيش از ده بار بايد از شبكه هاي مختلف نام آن را بشنويم چه حقيقت تلخي نهفته است كه امكان ندارد نقصي در كنداكتور پخش آن رخ دهد در حالي كه به راحتي امكان نقص فني در سخنان فلان كانديداي رياست جمهوري وجود دارد؟!
۳- ماهيت تبليغات كرم حلزون كه سرتاسر با رويكرد مصرف گرايي غربي و به سخره گرفتن جايگاه زن در جامعه است چه مناسبتي با سبك زندگي ايراني و اسلامي ما دارد كه ترويج آن مورد تاكيد فراوان رهبر معظم انقلاب نيز مي باشد؟
۴- در سالي كه بايد آبستن حماسه اقتصادي باشد آيا پخش هزارباره يك تبليغ ماهواره اي در رسانه ملي مي تواند نمايانگر تحولي اقتصادي در ايران عزيزمان باشد؟
مي خواهم پايان اين گفتار كوتاه را با بياني از رهبر معظم انقلاب به انجام برسانم ايشان فرمودند : «ما يك ماموريت محوري براي رسانه ملي قائل هستيم كه الزاماتي دارد و اين ماموريت ملي اهداف كلاني را هم با خودش همراه دارد به نظر ما آن ماموريت محوري عبارت است از مديريت و هدايت فكر، فرهنگ روحيه، اخلاق رفتاري جامعه، جهت دهي به فكر و فرهنگ عمومي، آسيب زدائي از فكر و فرهنگ و اخلاق جامعه، تشويق به پيشرفت - يعني روحيه دادن – و زدودن احساس عقب ماندگي» (۱۱/۹/۱۳۸۳) حال جاي آن دارد تا همه ما از جمله مديران رسانه ملي از خود بپرسيم آيا رويه فعلي ما تا چه حد با به اين سياستگذاري شفاف وپيش رو مطابقت دارد ؟
گزارش : رضا سيف پور- كارشناس رسانه

کد مطلب: 32080
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
یک نکته ظریف هم که روی آن خیلی مانور میدهد و با یک محاسبه ساده به عوامفریبی آن پی میبریم افزایش یک ونیم برابری در وزن ولی یک و دو دهمی افزایش قیمت و در نتیجه سی درصد سود مشتری است. اگر چنین باشد سود مشتری بیست و پنج درصد میشود نه سی درصد که حتی با توجه به کاهش هزینه بسته بندی سود مشتری به مراتب کمتر از بیست و پنج درصد هم خواهد بود. این دروغ فاحش و بازی با الفاظ بایستی از طریق قوه قضاییه پی گیری شده برخورد گردد.
از اقا عزت بیشتر از این انتظار نمیره