۱
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸

احمدی نژاد در رویای ریاست جمهوری دوباره

فعالیتهای رسانه ای محمود احمدی نژاد همچنان در حال افزایش است و این یعنی سودای احمدی نژاد برای ریاست جمهوری دوباره جدی است.
احمدی نژاد در رویای ریاست جمهوری دوباره
فعالیتهای رسانه ای محمود احمدی نژاد همچنان در حال افزایش است و این یعنی سودای احمدی نژاد برای ریاست جمهوری دوباره جدی است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، طی ماههای اخیر فعالیتهای تبلیغاتی و حضور رسانه ای احمدی نژاد افزایش یافته است. پس از دو سخنرانی پرشور توسط احمدی نژاد، نوبت به مراسم ختم هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس رسید که شاهد حضور محمود احمدی نژاد در آن بودیم. حضوری که توام با ارائه چند جمله کوتاه توسط او بود. اینکه بازیهای هادی نوروزی را می دیده چون هم استقلال و هم پرسپولیس را دوست دارد!
مجموعه این فعالیتها گمانه زنی هایی را مبنی بر احتمال کاندیداتوری اوو یارانش در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری ایجاد کرد. اما این گمانه ها خیلی زود رنگ باخت چرا که مشخص شد هدف احمدی نژاد و یارانش، نه انتخابات مجلس، بلکه انتخابات ریاست جمهوری است. به نظر می رسد دو دلیل موجب شده حامیان محمود احمدی نژاد به جای تمرکز بر انتخابات مجلس، به انتخابات ریاست جمهوری توجه کنند.
نخستین دلیل، سوابق تشکیل مجالس در ۱۵ سال اخیر است. چرا که در هر دوره از انتخابات مجلس که دو سال پس از انتخاب یک رییس جمهور جدید برگزار می شود اکثریت مجلس در اختیار همان جناحی قرار می گیرد که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است. تشکیل مجلس ششم پس از انتخاب سید محمد خاتمی و تشکیل مجلس هشتم پس از انتخاب محمود احمدی نژاد که هر دو مجلس یادشده، اکثریتی مشابه طیف فکری دولت جدید پیدا کردند، نشان می دهد در انتخابات مجلس آتی نیز شاهد اکثریت طیفی اعتدالگرا در پارلمان خواهیم بود که طیف حامیان محمود احمدی نژاد سنخیتی با آن ندارد. بنابراین به نظر می رسد همین سابقه قبلی که احتمال موفقیت مخالفان دولت را در انتخابات مجلس کاهش می دهد طیف احمدی نژادی ها را به این نتیجه رسانده که در انتخابات مجلس که به احتمال فراوان شکست خواهند خورد، هزینه مادی و معنوی چندانی نکنند و اعتبار خود را در زمانی بهتر خرج کنند.
دومین دلیلی که می توان برای عدم جدیت طیف حامیان احمدی نژاد برای انتخابات مجلس در نظر گرفت، نگرانی از شکست در انتخابات و از دست دادن اعتبار و موقعیت برای انتخابات ریاست جمهوری است. آنها می دانند که اگر در انتخابات مجلس شکست بخورند اعتبارشان برای شرکت در هر انتخاباتی به حدی خدشه دار می شود که دیگر نمی توانند چندان امیدی به جلب آرای مردمی داشته باشند. به همین دلیل و با توجه به تبلیغات منفی فراوانی که نسبت به دولت قبل در جامعه ایجاد شده، آنها ترجیح می دهند از دور نظاره گر رقابت سایرین باشند و در انتظار موقعیتی بهتر بمانند.
به همین دلیل فعالیتهای تبلیغاتی محمود احمدی نژاد، از سخنرانی پرشور درباره فساد – بدون توجه به این نکته که اغلب فسادهای مالی در زمان دولت او رخ داده – تا حضور در مراسم ختم یک چهره محبوب ورزشی، روز به روز افزایش می یابد تا نه تنها چهره اش در اذهان عمومی فراموش نشود بلکه زمینه بازگشت دوباره به عرصه قدرت را فراهم سازد؛ هرچند بعید به نظر می رسد با توجه به مجموعه اقداماتی که در دوران ریاست جمهوری او رخ داد، نه مردم و نه مجموع نظام تمایلی به ارائه شانسی دوباره به او برای ریاست جمهوری داشته باشند.
کد مطلب: 49468
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *