کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا حکم شهردار این شهر امضا نمیشود؟

19 دی 1397 ساعت 14:52

رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه حکم شهردار جدید با گذشت 60 روز همچنان صادر نشده، گفت: یزد از تاخیر در صدور حکم شهردار متضرر می‌شود.


رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه حکم شهردار جدید با گذشت 60 روز همچنان صادر نشده، گفت: یزد از تاخیر در صدور حکم شهردار متضرر می‌شود.
به گزارش ایسنا، غلامعلی سفید با اشاره به روند انتخاب «مجتبی فرهمند» به عنوان شهردار یزد از سوی اعضای شورای اسلامی با بیان این که تمام اعضا بر روی این گزینه اتفاق نظر پیدا کردند، اظهار کرد: این انتخاب جناحی و سیاسی نبود و همه به توانمندی آقای فرهمند اعتماد داشتند.
وی با بیان این که وزارت کشور باید در مدت مشخص یا شهردار را تایید کند و یا دلایل عدم تایید را بیان کند افزود: با وجودی که 60 روز از انتخاب شهردار یزد می‌گذرد هنوز حتی دلیل عدم تایید را مطرح نکرده است. این روند قطعا برای ‌شهر یزد خوب نیست و تاخیر در انتخاب شهردار یزد بسیاری از امور مربوط به شهر و شهرداری را معطل کرده است.
محسن ابوترابی، عضو شورای اسلامی شهر یزد در این نشست با اشاره به این که وضعیت عمومی شهر خیلی مناسب نیست، تصریح کرد: 
وی با اشاره به این که تاخیر در انتخاب و معرفی مسئولان یزد در استانداری و شهرداری خوب نیست ادامه داد: به حمدالله روند انتخاب استاندار به پایان رسید ولی در انتخاب شهردار همچنان تاخیر ادامه دارد.
عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که اعضای شورای شهر در موارد مختلف با یکدیگر اتفاق نظر دارند، خاطرنشان کرد: در انتخاب شهردار این نگرانی وجود داشت که در بین اعضای شورا اختلاف به وجود بیاید که به حمدالله این روند رخ نداد و اعضای شورا بر روند انتخاب شهردار اتفاق نظر داشتند.
ابوترابی از نماینده ولی فقیه در استان و امام حمعه یزد خواست که به موضوع شهردار یزد وارد شود تا وزارت کشور به این روند سرعت بیشتری بدهد و جلوی این تاخیر را بگیرد.
امام جمعه یزد نیز بر ضرورت تعیین تکلیف حکم شهردار یزد توسط وزارت کشور تاکید کرد و گفت: موضوع شهردار یزد را با جدیت دنبال می‌کنم.
 آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در جریان دیدار با اعضای شورای شهر یزد اظهار کرد: من در این موضوع وارد شدم و منتظر پاسخ مسئولان مربوطه هستم اما سعی می‌کنم ‌که با جدیت دنبال کنم.
وی با اشاره به این که معطل ماندن موضوعات شهر به دلیل تاخیر در انتخاب شهردار سخت است، افزود: هرچه سریع‌تر باید نسبت به این موضوع اقدامات لازم انجام شود. باید تمام تلاش را به کار بست که کارهای شهر به این دلیل معطل نماند و بتوانیم به مردم بیش از پیش خدمت کنیم.
ناصری یزدی تصریح کرد: با توجه به اهمیت فعالیت شهرداری، لازم است که بحث شهردار سریعتر به نتیجه رسیده تا فعالیت‌های این نهاد مهم با ظرفیت کامل ادامه پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: با این وجود در شرایط فعلی هم نباید عدم معرفی و صدور حکم شهردار سبب زمین ماندن کارها شود و حتما باید مسئولان امر نسبت به این موضوع جدیت و اهتمام لازم را داشته باشند که کار مردم به بهترین وجه ممکن پیگیری و اجرا شود.
پس از انتصاب مهدی جمالی‌نژاد شهردار پیشین و موفق یزد به عنوان معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اعضای شورای شهر برای این نهاد مهم یزد سرپرست انتخاب کردند و 60 روز قبل هم مجتبی فرهمند را به عنوان شهردار منتخب به وزارت کشور معرفی کردند.


کد مطلب: 100766

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/100766/چرا-حکم-شهردار-این-شهر-امضا-نمیشود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir