کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رضا عظیمی:

بازداشت هتاکان به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی

جهان نیوز , 7 مرداد 1391 ساعت 21:57

پس از انتشار خبر تغییر در صفحات هتاکان به ساحت ائمه اطهار در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک، گمانه‌های مختلفی در این باره مطرح شده است.



رضا عظیمی کارشناس امنیت سایبری، گفت: این تغییر می تواند از ۳ طریق انجام شده باشد. اول آنکه این افراد آگاهانه و از سر اختیار محتوای صفحات خود را تغییر داده باشند. از آنجا که تغییرات انجام شده هماهنگ و یکسان بوده، این گمانه مردود است.

وی افزود: گمانه دوم، حدس دستگیری فعالان هتاک به ساحت مقدس ائمه است و گمانه سوم هک صفحات و اکانت‌ها از سوی هکرها یا دستگاه‌های امنیتی.

عظیمی ادامه داد: درباره دو مورد آخر باید گفت بی‌شک این تغییر در شبکه اجتماعی فیس‌بوک -که پیش از این گمان می‌رفت از امنیت فنی بالایی برخوردار است- حاصل هردو گمانه، با اولویت شناسایی و دستیابی به اطلاعات فنی هتاکان و سپس بازداشت و تکمیل اطلاعات مربوط به فعالیت‌های آنان است. لذا فعالیت انجام شده از سوی دستگاه امنیتی کاملاً ویژه و فنی بوده و اشراف حداکثری دستگاه‌های امنیتی را فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد.

این کارشناس اظهار داشت: این در حالی‌ست که پیش از این مجرمان و هتاکین به ساحت مقدسات، فیس‌بوک را مأمنی برای اعمال ناشایست خود می‌پنداشتند. لذا عموم کاربران فضای مجازی توهین به مقدسات را برنتافته و با شنیدن خبر تغییر محتوای صفحات هتاکان، انتظار دارند نهادهای امنیتی آنان را معرفی و به اشد مجازات محکوم نمایند.


کد مطلب: 1018

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/1018/بازداشت-هتاکان-مقدسات-شبکه-های-اجتماعی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir