کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کواکبیان در موافقت با طرح اعاده اموال نامشروع:

مبارزه با فساد، اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد

14 بهمن 1397 ساعت 19:55

دکتر کواکبیان درصحن علنی مجلس در موافقت با فوریت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان و اجرای اصل 49 قانون اساسی، گفت: «قال الله الحکیم فی محکم کتابه الکریم؛ لا تظلمون و لا تظلمون».


دکتر کواکبیان درصحن علنی مجلس در موافقت با فوریت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان و اجرای اصل 49 قانون اساسی، گفت: «قال الله الحکیم فی محکم کتابه الکریم؛ لا تظلمون و لا تظلمون».
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر به همه فجرآفرینان و خانواده‌های معزز شهیدان و ایثارگران، اظهار داشت: فکر می‌کنم مصوبه امروز ما در مجلس می‌تواند یک عیدی خیلی خوب برای همه آحاد ملت در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشد.
رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس افزود: عزیزانی که به عنوان مخالف این طرح صحبت کردند، عمدتا 2 نکته را مطرح کردند؛ یک نکته اینکه در این مورد قانون داریم و چرا باز قانون می‌نویسیم و نکته دوم گفتند که اصل این طرح خوب است ولی فوریت ندارد و دستگاه قضایی و مسئولین می‌توانند عمل کنند.
وی افزود: لذا دوستانی که صحبت کردند در حقیقت با روح حاکم براین طرح موافق هستند و فقط با فوریت‌اش مخالفند و از اینکه دوباره این قانون اجرایی نشود نگرانند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حاجی‌بابایی و سایر اصولگرایان برای هماهنگی برای این طرح افزود: ما می‌خواهیم بگوییم که مبارزه با فساد، اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و تفاوت نمی‌کند که چه رابطه خویشاوندی با فلان مقام حکومتی یا دولتی وجود دارد.
کواکبیان گفت: در این طرح آمده که منسوبین مقامات را هم شامل می‌شود. چرا که خیلی از مقامات ممکن است که خودشان سالم باشند ولی گرفتاری متعلق به فرزندان و خویشاوندان‌ ایشان باشد.
عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: در این طرح افراد نظامی، سرتیپ 2 به بالا را هم شامل می‌شود، حتی شامل کسانی که در نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری هستند و از رهبری حکم دارند هم می‌شود.
رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع مجلس در ادامه گفت: ملت ما از نداشتن‌های طبیعی، تنگدستی‌های معیشتی و تحریم‌های اقتصادی آمریکا امروز چندان ناراحت نیستند، بلکه از رانت‌خواری‌ها، ویژه خواری‌ها، تبعیض‌ها و از فسادهای مالی و بی‌عدالتی ناراضی‌اند.
کواکبیان با اشاره به فوریت این طرح افزود: چه چیزی فوریت‌اش بیشتر از اجرای عدالت است لذا اجرای عدالت، دو فوریتی و سه فوریتی می‌طلبد.
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) گفت: «یأ کلون مال الله کأکل الابل» مثل شتری که خیلی چیزهای سبز را می‌خورد، عده‌ای به جان بیت‌المال افتاده‌‌اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم بگوییم که مجلس شورای اسلامی در راس امور است و از حلقوم ظالمان از هرجناحی که می‌خواهد باشد، باید بیت‌المال را بیرون بکشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اصل 49، قبلا فقط شامل طاغوتی‌ها و عناصر قبل از پیروزی انقلاب می‌شد، اما این طرح شامل همه کسانی که خدای ناکرده اموالی مصادره کرده‌اند می‌شود.
وی افزود: در فضای مجازی می‌‌گویند که یکی در کاخ هویدا نشسته و یکی در لواسان چقدر ویلا ساخته است. ما می‌خواهیم بگوییم که این طرح شامل همه می‌شود و دو فوریت دارد.
وی افزود: همکاران توجه داشته باشند که این طرح شعاع قدرت را در نظر می‌گیرد. از افراد زیرمجموعه دولت تا قوه قضائیه و حتی زیر مجموعه نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری شامل این طرح می‌شوند.
رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: دوستان امروز یک همدلی و هماهنگی بین جریان‌های داخلی مجلس در اعاده اموال نامشروع را به اثبات برسانیم.
شایان ذکر است در نهایت یک فوریت این طرح به تصویب نمایندگان رسید.
 


کد مطلب: 102308

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/102308/مبارزه-فساد-اصولگرا-اصلاح-طلب-نمی-شناسد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir