کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرورتی که لاریجانی در ژاپن متذکر شد

23 بهمن 1397 ساعت 13:52

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس مشاوران ژاپن گفت: ضروری است میان ایران و ژاپن گام‌های بلندتری برداشته شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس مشاوران ژاپن گفت: ضروری است میان ایران و ژاپن گام‌های بلندتری برداشته شود.
به گزارش ايسنا، علی لاریجانی با رئیس و جمعی از اعضای نمایندگان مجلس مشاوران دیدار و گفت وگو کرد.
لاریجانی در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار رئیس مجلس مشاوران گفت: روابط ایران و ژاپن دیرینه بوده و به طور مداوم در حال حاضر که نودمین سال برقراری روابط سیاسی دو کشور سپری می‌شود نیز روابط دوستانه است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرصت خوبی است که میان ایران و ژاپن گام‌های بلندتری برداشته شود، افزود: برخی از کشورها ممکن است به دنبال ایجاد اختلال در روابط باشند که نباید اجازه داد.
وی با یادآوری اینکه در طول تاریخ، تنشی میان ایران و ژاپن به وجود نیامده است، تصریح کرد: علت آن نزدیک بودن فرهنگ دو کشور است.
لاریجانی با بیان اینکه در ایران نگاه مثبتی به کشور ژاپن وجود دارد، گفت: در بخش‌های مختلف صنعتی، فنی و تجاری علاقمند به همکاری با شما هستیم.
رئیس قوه مقننه کشورمان با تأکید بر اینکه از توسعه روابط تجاری میان دو کشور استقبال می‌کنیم، ادامه داد: زمینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری ژاپن در ایران در زمینه‌های مختلف مانند نفت، گاز، پتروشیمی و صنعت داروسازی وجود دارد.
وی با یادآوری اینکه می‌توان در زمینه روابط بلندمدت میان دو کشور تلاش کرد، ادامه داد: روابط اقتصادی ضروری است پایدار باشد.
لاریجانی از تلاش‌های سازنده کشور ژاپن برای تداوم توافق هسته‌ای قدردانی کرد و گفت: تمام کشورهای دنیا نیز این نظر را دارند و چین و روسیه نیز چنین نظری دارند البته باید در این زمینه اقدامات عملی داشت و به چارچوبی دست یافت.
در ادامه چوایچی داته رئیس مجلس مشاوران ژاپن در دیدار با هیئت پارلمانی ایران با بیان اینکه ایران دارای تمدنی بزرگ و غنی و بزرگترین کشور خاورمیانه است، گفت: ایران با ژاپن روابط دیرینه‌ای داشته و در دیدار اخیر نخست وزیر ما با دکتر روحانی؛ رئیس جمهور، بیش از پیش فعال‌تر شده است.
وی با بیان اینکه دولت آقای روحانی به دنبال تعاملات سازنده با مجامع بین‌المللی بوده و این مایه خرسندی است، افزود: ژاپن از توافق هسته‌ای حمایت کرده است.
رئیس مجلس مشاوران ژاپن ادامه داد: انتظار می‌رود تعامل دو کشور از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی افزایش یابد.
چوایچی داته بر ضرورت توسعه روابط پارلمانی تأکید کرد و گفت: امیدواریم این سفر فرصتی برای افزایش تعاملات میان دو کشور را فراهم کند و سفر دو روزه پربار باشد.
رئیس مجلس مشاوران ژاپن یادآور شد: تعاملات دو کشور می‌تواند از طریق مبادلات فرهنگی و ورزشی بیش از پیش افزایش یابد و درک متقابل مبنای توسعه دو کشور را شکل دهد.
مجلس مشاوران ژاپن مانند مجلس سنا می‌باشد و قدرت بیشتری از مجلس نمایندگان دارد.
در پایان این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت پارلمانی از صحن علنی مجلس مشاوران ژاپن بازدید کردند، سپس رئیس مجلس شورای اسلامی از یک ایستگاه مترو بازدید و با طراحی و چگونگی ساخت ایستگاه‌های چندمنظوره مترو آشنا شد و از آنجا به ایستگاه مونوریل رفت و از کیفیت کارکرد مونوریل چرخدار و میزان استفاده مردم بازدید شد.
 


کد مطلب: 102755

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/102755/ضرورتی-لاریجانی-ژاپن-متذکر

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir