کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تظاهرات پزشکان و پرستاران ونزوئلایی‌

25 بهمن 1397 ساعت 13:52

پزشکان و پرستاران در مرز ونزوئلا با کلمبیا تظاهرات کرده و درخواست کردند که نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را بدهد.


پزشکان و پرستاران در مرز ونزوئلا با کلمبیا تظاهرات کرده و درخواست کردند که نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را بدهد.
به گزارش ايسنا، فرانسیس دوران، پرستار ۳۴ ساله در بیمارستان سن آنتونیو در شهر مرزی اورنا اعلام کرد: در حال حاضر وضعیت پیچیده‌ای حاکم بوده و شرایط وخیم است زیرا ما چیزی نداریم. نه دستکش، نه لباس پزشکی و نه دارو.
در حال حاضر ونزوئلا در بحران اقتصادی به سر برده و میلیون‌ها نفر در این کشور از کمبود غذا و دارو رنج می‌برند.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، چندی پیش خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد و اکثر کشورهای غربی از جمله آمریکا از وی حمایت کردند.
شهر اورنا هم مرز با شهر کوکوتای کلمبیا قرار دارد. در شهر کوکوتا ده‌ها تن کمک آمریکا برای ورود به ونزوئلا وجود دارد. این در حالی است که مادورو اعلام کرده است که این کمک‌ها چیزی بیش از یک نمایش سیاسی نبوده و بهانه‌ای برای دخالت آمریکا است.
سربازان وفادار به رئیس جمهوری پل مرزی تیاندیتاس میان این دو منطقه را مسدود کرده‌اند. مخالفان می‌گویند ارتش این پل را بسته تا کمک‌ها وارد ونزوئلا نشود.
سفارت آمریکا در کلمبیا اعلام کرد اولین محموله کمک‌های آمریکا شامل مواد غذایی فاسد نشدنی، محصولات بهداشتی، داروهای اورژانسی بوده که برای تأمین نیاز ۳۹ هزار نفر در طول ۱۰ تا ۹۰ روز کافی است.
در حال حاضر ونزوئلا ۸۵ درصد از داروهای مورد نیاز را ندارد
در این میان با وجود کمبود دارو نیروهای دولتی روز دوشنبه داروهایی از جمله آنتی بیوتیک و داروهای ضد التهاب‌ را به صورت رایگان توزیع می‌کردند.


کد مطلب: 102902

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/102902/تظاهرات-پزشکان-پرستاران-ونزوئلایی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir