کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آلمان خواستار شد؛

تحریم‌های شديدتر علیه ایران

خبرگزاری ايسنا , 23 مهر 1391 ساعت 16:55

در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی و تحریم‌های یک‌جانبه علیه کشورمان وزیر امور خارجه آلمان در آستانه نشست اتحادیه اروپا خواستار تحریم‌های شدیدتر علیه ایران شد.


گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد: ایران در چند ماه گذشته به هیچ یک از پرسش‌های مهم پاسخ نداده است به همین دلیل ما باید فشار تحریم‌ها را افزایش دهیم.

به گزارش روزنامه دیلی استار، وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه "ما با اعمال تحریم‌های بیشتر خواستار این هستیم که اتحادیه اروپا فردا پیام واضحی برای تهران بفرستد"، افزود که هنوز فرصت برای مذاکره وجود دارد.

وستروله با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران گفت که پیشنهاد برای "مذاکرات قابل توجه با هدف صریح جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی" همچنان باقی است.

وی تاکید کرد: زمان یک راه‌حل سیاسی فرا رسیده است.

منابع دیپلماتیک هفته گذشته اعلام کردند که کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند و این تحریم‌ها را روی تعاملات بانکی، تجارت و واردات گاز متمرکز کرده‌اند.

یک دیپلمات گفت که تحریم‌های جدید در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا که روز دوشنبه در لوگزامبورگ برگزار می‌شود، تصویب خواهد شد.

دیپلمات دیگری که خواست نامش فاش نشود، گفت که وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اولین بار توافق خواهند کرد که بخش ارتباطات ایران را هدف قرار دهند و شرکت‌هایی را که به ادعای آنها به ایران کمک مالی می‌کنند، تحریم کنند.

این اظهارات در حالی است که ایران همواره بر صلح آمیز و غیرنظامی بودن برنامه هسته‌یی‌اش تاکید داشته و دارد.


کد مطلب: 10599

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/10599/تحریم-های-شديدتر-علیه-ایران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir