; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - آسیب روحی و روانی روستاییان بامدژ - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آسیب روحی و روانی روستاییان بامدژ

26 فروردين 1398 ساعت 15:33

بخشدار مرکزی اهواز با بیان اینکه روستاییان بامدژ از نظر روحی و روانی آسیب دیده‌اند، گفت: دوره سکونت مردم در اردوگاه‌ها در سیل امسال بسیار طول کشید زیرا آورد بالادست بالا بود و بعد از گذشت ۲۵ روز از زیر آب رفتن نخستین روستای بامدژ، برگشت روستاییان به منازل خود امکان‌پذیر نیست.


بخشدار مرکزی اهواز با بیان اینکه روستاییان بامدژ از نظر روحی و روانی آسیب دیده‌اند، گفت: دوره سکونت مردم در اردوگاه‌ها در سیل امسال بسیار طول کشید زیرا آورد بالادست بالا بود و بعد از گذشت ۲۵ روز از زیر آب رفتن نخستین روستای بامدژ، برگشت روستاییان به منازل خود امکان‌پذیر نیست.
به گزارش ایسنا، علی بلمچی با اشاره به وقوع سیل در روستاهای بخش مرکزی اهواز اظهار کرد: در مجموع حدود ۱۰ هزار نفر از مردم روستاهای بخش مرکزی اهواز تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند و به طور مستقیم متضرر شده‌اند.
وی افزود: در حال حاضر تمام روستاهای بامدژ به گونه‌ای زیر آب رفته‌اند که تا دو متر در منازل آب وارد شده است اما روستاهای حاشیه رودخانه کرخه در محاصره آب هستند و به جز چند روستای معدود که دچار آبگرفتگی شدند، دیگر روستاها حفاظت شده‌اند.
بلمچی ادامه داد: در پی سیل راه‌های ارتباطی روستاهای حاشیه رودخانه کرخه با خارج از این منطقه قطع شد و مردمی که به جنگل‌ها پناه برده بودند، وضعیت خوبی نداشتند اما به کمک نهادهای امدادی توانستیم در اردوگاه‌ها و جنگل‌هایی که مردم در آنجا محصور بودند، نظم را حاکم کنیم.
بخشدار مرکزی اهواز با بیان اینکه در حال حاضر روند خدمات‌رسانی نسبتاً به خوبی پیش می‌رود، تصریح کرد: مردم دچار نواقصی هستند و قطعاً امدادرسانی‌ها بدون اشکال نیست.
بلمچی در خصوص ساماندهی روستاییان پس از فروکش سیل، گفت: پیش‌بینی می‌شود در پایان هفته جاری همه سیل‌زدگانی که در اردوگاه‌ها اسکان یافته یا در جنگل محصور شده‌اند به روستاهای خود برگردند.
بخشدار مرکزی اهواز ادامه داد: ممکن است پس آن، موضوع سیلاب از تب و تاب خبری بیفتد. در این شرایط مردم با سیل و مشکلات آن می‌مانند.
وی با بیان اینکه هرکس توان دارد یا حرفه‌ای دارد که می‌تواند به سیل‌زدگان کمک کند دریغ نکند، افزود: سیل دار و ندار مردم را با خود برده است. روستاییان بامدژ نه تنها مزارع بلکه منازل خود را نیز از دست دادند. بسیاری از کشاورزان با دریافت تسیهلات کشاورزی کردند اما اکنون با خانه‌های خراب و زمین بی‌حاصل رو به رو هستند.
بلمچی ادامه داد: در این شرایط نهادهای امدادی، دولت و مردم باید پای کار بیایند. این روستاییان تنها دچار خسارت مالی نشده‌اند بلکه از نظر روحی و روانی آسیب دیده‌اند. دوره سکونت مردم در اردوگاه‌ها در سیل امسال بسیار طول کشید زیرا آورد بالادست بالا بود و بعد از گذشت ۲۵ روز از زیر آب رفتن نخستین روستای بامدژ، برگشت روستاییان به منازل خود امکان‌پذیر نیست.
وی با بیان اینکه راه‌های ارتباطی روستاها آسیب جدی دید‌ه اند، بیان کرد: با وقوع این سیل تأسیسات زیربنایی روستاها آسیب دیده و از مراکز آموزشی چیزی نمانده است. سیستم فاضلاب روستاها نیز از بین رفته است. امیدواریم بعد از دوره بحران کنونی روحیه کمک استمرار داشته باشد.
بلمچی با بیان اینکه در یک تا دو ماه آینده نیز درگیر سیلاب هستیم، گفت: خسارات مردم در بخش‌های مسکونی و زراعی باید برآورد و جبران شود. این موضوع مهم‌ترین دغدغه و خواسته کشاورزان است.


کد مطلب: 106059

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/106059/آسیب-روحی-روانی-روستاییان-بامدژ

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir