کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا عامل جنگ افغانستان نبود

27 فروردين 1398 ساعت 11:26

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان حساب توییتری با عنوان "آمریکا برای صلح افغانستان" - US4AfghanPeace@ - را تأیید کرد.


نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان حساب توییتری با عنوان "آمریکا برای صلح افغانستان" - US4AfghanPeace@ - را تأیید کرد.
به گزارش ایسنا، زلمای خلیل زاد، نماینده ویژه آمریکا در توییتی نوشت: ما این جنگ را بر این کشور تحمیل نکردیم و عامل این جنگ نبودیم. افغانستان برای چندین دهه است که در جنگ است و اغلب این جنگ داخلی بوده است. ده‌ها هزار غیرنظامی بی‌گناه کشته شده‌اند اما به جای یک فصل دیگری از نبرد، افغان‌ها به دنبال یک راه جدید رو به جلو هستند.
وی در ادامه نوشت: آمریکا به این دلیل وارد مذاکرات شده که جنگ دیگر جوابگو نیست. در جریان گفت‌وگوها، پیشنهادهایی برای کاهش تنش و درگیری‌ها دادم اما طالبان با امتناع از پذیرش این پیشنهاد، این جنگ را طولانی کرده‌اند. به مردم افغانستان اجازه دهید تا قضاوت کنند ایا اظهارات طالبان باعث ترغیب خشونت بیشتر می‌شود یا خیر.
نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان همچنین در ادامه توییت خود آورده است: مردم افغان مستحق و خواهان یک آتش بس کامل و جامع و مذاکراتی هستند که به صلحی دائم بینجامد. آمریکا با آنهاست.


کد مطلب: 106112

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/106112/آمریکا-عامل-جنگ-افغانستان-نبود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir