کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امسال خطر آتش‌سوزیها جدی است

27 فروردين 1398 ساعت 14:12

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: امسال به دنبال بارش‌های خوبی که در نقاط مختلف استان داشتیم و باعث پر تراکم شدن پوشش گیاهی شده، خطر آتش‌سوزی بسیار جدی است.


مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: امسال به دنبال بارش‌های خوبی که در نقاط مختلف استان داشتیم و باعث پر تراکم شدن پوشش گیاهی شده، خطر آتش‌سوزی بسیار جدی است.

فریدون یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بارش‌های خوب امسال باعث شده پوشش گیاهی در نقاط مختلف استان خصوصا مناطق تحت مدیریت محیط زیست، بسیار متراکم و غنی شود.
وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی خطر آتش‌سوزی‌ها بیشتر می‌شود، افزود: وقتی پوشش متراکم باشد هم احتمال آتش‌سوزی بیشتر می‌شود، هم امکان گسترش آتش بیشتر و کنترل آن سخت‌تر خواهد شد.
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، بعد از پایان بارندگی‌ها و احتمالا از خردادماه خطر آتش بیشتر می‌شود.
یاوری از آماده‌باش محیط زیست برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی خبر داد و عنوان کرد: 15 تیم واکنش سریع برای اطفا آتش تشکیل شده است. همچنین سعی می‌کنیم مانند همیشه از ظرفیت خود مردم و NGO ها نیز استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات و امکانات اجازه دهد بنا داریم در مناطقی که خطر آتش‌سوزی بیشتر است "آتش‌بُر" نیز ایجاد کنیم.
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه خواستار همکاری بیشتر مردم برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی‌ها شد و ادامه داد: از گردشگران تقاضا داریم در حد امکان آتش روشن نکنند و اگر هم مجبور شدند حتما موقع ترک منطقه از خاموش شدن کامل آن مطمئن شوند.
یاوری بیشترین منطقه‌ای که هر سال درگیر آتش‌سوزی می‌شود را منطقه حفاظت شده "بیستون" دانست و تاکید کرد: خطر آتش در نقاط گرمسیر هم بیشتر است.
 


کد مطلب: 106122

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/106122/امسال-خطر-آتش-سوزیها-جدی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir