کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد از کمکهای میلیون‌دلاری به نوتردام

31 فروردين 1398 ساعت 19:50

الکسیس دلاهای، کاریکاتوریست فرانسوی، با کشیدن یک کاریکاتور با نگاهی منتقدانه به اهدای میلیونها دلار ازسوی ثروتمندان برای بازسازی کلیسای در آتش سوخته نوتردام پرداخته است.


الکسیس دلاهای، کاریکاتوریست فرانسوی، با کشیدن یک کاریکاتور با نگاهی منتقدانه به اهدای میلیونها دلار ازسوی ثروتمندان برای بازسازی کلیسای در آتش سوخته نوتردام پرداخته است.
 کاریکاتور این هنرمند که به مقایسه‌ی نوتردام با آب‌شدن کوههای یخ و خطر دگرگونیهای اقلیمی برای جانداران زمین پرداخته است در شکبه‌های اجتماعی بازتابی گسترده داشته و بیش از ۵۰ هزاربار همرسانی و یک میلیون پسند گرفته است.
در این کاریکاتور یک خرس قطبی در کنار کوه یخی به شکل کلیساری نوتردام به پنگوئنی می‌گوید: «سوگند می‌خورد که اکنون با این شکل کوه یخ همه‌ی جهان احساس نگرانی می‌کنند.»
این هنرمند فرانسوی در این باره به یورونیوز گفته است: «من می‌توانستم چیزهای دیگری را هم درباره این موضوع روی کاغذ بیاورم. می‌توانستم قایقهای مهاجران در دریای مدیترانه را بکشم. می‌توانستم بی‌خانمانهای پاریس را بکشم یا کودکان یمن را. کلیساهای سوخته، بحرانهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارد.»
از ساعات اولیه پس از وقوع آتش‌سوزی کلیسای نوتردام در روز دوشنبه پانزدهم آوریل بسیاری از ثروتمندان فرانسوی و غیر فرانسوی مبالغ زیادی را برای بازسازی این کلیسا اهدا کردند. همزمان با ادامه اعلام این کمک‌های نقدی اعتراض‌هایی هم در فرانسه و در جهان صورت گرفته است و منتقدان می‌گویند چرا این نوع کمک‌ها هیچگاه برای موضوعات مهمتر از جمله فقر، بحران‌های انسانی و یا تغییرات اقلیمی در فرانسه و جهان اختصاص داده نمی‌شود.
اولیویه پوریول، فیلسوف فرانسوی یکی از این منتقدان است. وی با اشاره به کتاب‌های ویکتور هوگو نظیر «گوژپشت نوتردام» و «بینوایان» در توییتر نوشت: «ویکتور هوگو قطعا از تمام نیکوکارانی که برای نجات نوتردام همت کردند تشکر می‌کرد اما همزمان به آنها پیشنهاد می‌کرد که برای بینوایان هم همین کار را بکنند.»
 


کد مطلب: 106309

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/106309/انتقاد-کمکهای-میلیون-دلاری-نوتردام

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir