کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس فدراسیون فوتبال چه می‌کند؟

پنهان‌کاری در انتخاب سرمربی تیم ملی

3 ارديبهشت 1398 ساعت 16:31

پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی اگر با نظر و مشورت کارشناسان فوتبال و رسانه‌ها باشد، می‌تواند به گزینه‌ای قوی و کامل منجر شود تا شاید برخی مشکلات فوتبال ما به حداقل برسد اما معلوم نیست فدراسیون فعلی و در رأس آن مهدی تاج چرا در مورد گزینه یا گزینه‌های مورد نظرشان حرفی نمی‌زنند و فقط گاهی شاهد برخی گمانه زنی‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی پیرامون این موضوع هستیم.


پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی اگر با نظر و مشورت کارشناسان فوتبال و رسانه‌ها باشد، می‌تواند به گزینه‌ای قوی و کامل منجر شود تا شاید برخی مشکلات فوتبال ما به حداقل برسد اما معلوم نیست فدراسیون فعلی و در رأس آن مهدی تاج چرا در مورد گزینه یا گزینه‌های مورد نظرشان حرفی نمی‌زنند و فقط گاهی شاهد برخی گمانه زنی‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی پیرامون این موضوع هستیم. 
به گزارش مردم سالاری آنلاین با اینکه از مدت‌ها قبل معلوم بود کارلوس کی روش پس از جام ملت‌های 2019 آسیا از ایران می‌رود اما تاکنون فدراسیون فوتبال حرکت جدی و مؤثری برای انتخاب سرمربی تیم ملی از خود نشان نداده است و دلیل این همه مخفی کاری در انتخاب سرمربی تیم ملی نیز معلوم نیست!
آیا فوتبال کشور فقط باید با نظر و تصمیم چند چهره تکراری اداره شود که این همه ناکامی نیز در پی داشته است؟
 تاج با اینکه فرصت و زمان زیادی برای رفع برخی مشکلات ساختاری فوتبال داشته اما نتوانسته است حداقل زمین تمرین مناسبی برای تیم‌های ملی تهیه کند و معلوم نیست چرا تا این حد نیز اصرار به ماندن در رأس فدراسیون دارد. فدراسیونی که از برگزاری یک بازی تدارکاتی قوی با تیم‌های بزرگ جهان عاجز است و در این چند سال به همین خاطر بارها اعصاب کی روش نیز به خاطر مسائل مدیریتی و مشکلات ساختاری برهم ریخت. برخی هم شایعه کرده بودند خود کی روش از رویارویی با حریفان قدر هراس دارد و ... اما الان که دیگر کی روشی در کار نیست، چرا مهدی تاج و دوستانش در این خصوص کاری نمی‌کنند؟!
هواداران توقع دارند با توجه به افزایش ارتباطات بین المللی، تیم ملی ایران نیز لااقل یک بازی تدارکاتی خوب با حریفان مطرح و صاحب سبک دنیا برگزار کند اما مهدی تاج با افتخار می‌گوید «قطعا یک بازی دوستانه با کره جنوبی برگزار می‌کنیم!» 
جناب تاج! بازی با کره جنوبی و شمالی یا سوریه برای فوتبال ما افتخار نیست. واقعا تا این اندازه در پیدا کردن حریف تدارکاتی مطرح عاجز و ناتوان شده‌اید که بازی با کره را بازی بزرگی تصور می‌کنی یا نه بازی با چشمبادامی‌ها نیز صرفا حواشی پشت پرده خاص خودش را دارد و برای شما کفایت می‌کند؟
 اگر راست می‌گویید مثل فدراسیون دادکان عمل کنید که در اوج تحریم‌ها با تیمی در حد آلمان (سال 1383) آن هم در ورزشگاه آزادی بازی تدارکاتی برگزار کرد. یا لااقل یک بازی دوستانه همچون بازی با برزیل (سال 1389) در کشور ثالث مثل امارات و ... برای تیم ملی تدارک ببینید که با توجه به نیازمندی سیل زدگان اخیر به کمک‌های انساندوستانه حتی می‌توانید به همین بهانه پای یکی از تیم‌های بزرگ دنیا را به کشور باز کنید. با این نیت می‌توان تحریم‌ها را نیز دور زد اما متأسفانه در مجموعه فدراسیون و روابط بین الملل آن، این توانمندی دیده نمی‌شود و شما نیز نمی‌خواهید بر ضعف و ناتوانی خود در چنین زمینه‌هایی اعتراف کنید که دود این لجبازی‌ها به چشم هواداران خواهد رفت. تیم ملی بزرگسالان که با برخی لج بازی‌ها و کم کاری‌ها نتوانست در جام ملت‌ها به موفقیت برسد و مدام حواس تیم ملی پرت مشکلات حاشیه ای و ساختاری بود که از تأمین یک زمین تمرین خوب برای تیم‌های ملی عاجز بودید تا مردم مدام شاهد دعواهای رسانه‌ای کی‌روش و ... باشند که معلوم نیست با چه نیتی چنین رویه ای دنبال می‌شد و آخر سر نیز باعث شد همچنان از تصاحب جام ملت‌ها دور بمانبم. اگر واقعا فوتبال این کشور را دوست دارید از همین امروز برای بازی با بزرگان دنیا برنامه ریزی کنید و روند و پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی را با شفافیت و با کمک اهالی رسانه و سایر کارشناسان و حتی هواداران واقعی فوتبال دنبال کنید. اگر هم اهداف دیگری در سر دارید فدراسیون را رها کنید که قطعا هرچقدر قصد خدمت داشتید در این سال‌ها فرصت خوبی داشتید و می‌توانستید از آن استفاده کنید!


کد مطلب: 106449

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/106449/پنهان-کاری-انتخاب-سرمربی-تیم-ملی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir