کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهران محروم‌ترین استان کشور است

9 ارديبهشت 1398 ساعت 14:45

استاندار تهران گفت: واقعیت این است که به‌اشتباه، تهران استانی برخوردار تلقی می‌شود درحالی‌که در بسیاری از شاخص‌های توسعه شهری و استانی، تهران محروم‌ترین استان کشور است.


استاندار تهران گفت: واقعیت این است که به‌اشتباه، تهران استانی برخوردار تلقی می‌شود درحالی‌که در بسیاری از شاخص‌های توسعه شهری و استانی، تهران محروم‌ترین استان کشور است.
به گزارش خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی استان تهران اظهار کرد: انقلاب اسلامی دارای دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت است و شوراها درواقع تبلور عینی جمهوریت است.
وی با بیان اینکه گزاره شورا در آموزه‌های دینی و علم سیاست رکنی اساسی است و کشورهای مترقی در واگذاری امور به مردم پیشرو هستند، ادامه داد: در نگاهی دیگر شوراها را موتور محرک توسعه ملی کشور می‌دانم و معتقدم باید از این ظرفیت بهره گرفت.
استاندار تهران با اشاره به بیانات امام(ره) افزود: امام (ره) معتقد بودند که اداره امور را باید به دست مردم سپرد و واقعیت این است که دولت نمی‌تواند در همه امور ورود پیدا کند.
وی با بیان اینکه شوراها درعین‌حال باید حلقه واسط بین دولت و ملت و مطالبه‌گر حقوق ملت باشند، تصریح کرد: امروزه مدیریت شهری با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است که بخش زیادی از آن به دست شورا مرتفع می‌شود.

استاندار تهران در ادامه تاکید کرد: تبیین درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها یکی از کارویژه‌های اساسی شوراهای اسلامی است.
محسنی بندپی یادآور شد: هر جا که مردم ورود پیدا کنند در دفاع مقدس در انتخابات و در سیل اخیر مددکار دولت بوده‌اند و در مدیریت شهری هم می‌توان از نقش مردم بهره گرفت.
وی در رابطه با این نشست گفت: این نشست مشترک نشان داد که شوراها می‌توانند نقش مطالبه‌گری برای مردم داشته باشند و باید فاصله بین شوراها و دولت کاهش یابد.
استاندار تهران با اشاره به اینکه مداخله به هنگام مؤثر از سوی شوراها باعث‌ ترمیم فاصله بین مردم و مسؤولان خواهد شد، تصریح کرد: واقعیت این است که به‌اشتباه، تهران استانی برخوردار تلقی می‌شود درحالی‌که در بسیاری از شاخص‌های توسعه شهر و استان، تهران محروم‌ترین استان است.
محسنی بندپی خاطرنشان کرد: هنوز در برخی روستاهای استان تهران مردم از نعمت گاز طبیعی محروم هستند و باور ما این است که شوراها می‌توانند نقشی اثربخش در پیشبرد مطالبات مردم داشته باشند.


کد مطلب: 106786

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/106786/تهران-محروم-ترین-استان-کشور

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir