کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش نماینده تبریز به جنجال محسن فروزان

14 ارديبهشت 1398 ساعت 9:59

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عرصه فوتبال جای مباحث کثیف نیست و باید اصول اخلاقی و جوانمردی در آن حاکم باشد گفت: ابعاد کامل پرونده «محسن فروزان» باید از سوی مراجع قضایی بررسی شود.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عرصه فوتبال جای مباحث کثیف نیست و باید اصول اخلاقی و جوانمردی در آن حاکم باشد گفت: ابعاد کامل پرونده «محسن فروزان» باید از سوی مراجع قضایی بررسی شود.
به گزارش ايرنا، «احمد علیرضابیگی» از جمله نمایندگانی است که مسابقات ورزشی و به خصوص فوتبال آن هم دیدارهای تیم تراکتورسازی تبریز را با حساسیت خاصی دنبال می کنند، اما آنچه که این روزها نام این نماینده را بر سر زبانها انداخته، سخنان او در رابطه با «محسن فروزان» دروازه بان تیم تراکتورسازی و شرط بندی در فوتبال است.
وی بعد ازشکست سنگین و دور از ذهن تراکتورسازی تبریز با نتیجه سه بر یک مقابل سپیدرود رشت بود، نامه ای به وزیر ورزش نوشت و در آن نامه از واژه‌های همچون «تعلل آشکار» و «اشتباهات ارادی» درباره عملکرد دروازه‌بان تیم شهرش نوشت. 
تیمی که تعقیب کننده اصلی پرسپولیس در صدر جدول بود بعد از آن شکست تلخ، دوباره مقابل ذوب آهن و پیکان نیز مغلوب شد تا به طور کلی شانس قهرمانی را از دست دهد.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه این دروازه بان در دیدار با سپیدرود اشتباهات فاحشی مرتکب شد. در نامه ای برای وزیر ورزش و جوانان نوشتم که او با تعلل های آشکار اشتباهاتی کاملا ارادی داشت و یک پیروزی مهم را از تراکتور سازی گرفت.
علیرضابیگی اظهار داشت: متاسفانه این اتفاقات مربوط به امروز و دیروز نیست و با کمال تاسف باید بگویم این بخشی از تلخی های فوتبال ایران است. باید یک عزم جدی و برخورد قاطع و بدون مماشات برای جلوگیری از این پرونده ها وجود داشته باشد که در حال حاضر چنین چیزی مشاهد نمی کنیم
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر تصریح کرد: تراکتور سازی برای مردم عزیز آذربایجان فقط یک تیم فوتبال نیست و آن ها تمام آرزوهایشان را از صبح تا شب در این تیم جستجو می کنند.
گفت و گوی کامل خبرنگار ایرنا با «احمد علیرضابیگی» نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر را در زیر می خوانیم:
ایرنا: از کجا متوجه عمدی بودن این اشتباهات شدید؟
- به هرحال کاملا واضح بود که این دروازه بان نخواست در هنگام گل هایی که تراکتورسازی دریافت کرد واکنش به موقع نشان دهد و روی آنها حرکاتی انجام داد که غیر طبیعی بود، ضمن آنکه اگر به سوابق او نگاهی بیندازیم متوجه می شویم مواردی بوده که به راحتی از آنها چشم پوشی شده است. حرف من این است چرا به کسی که قبلا محکوم شده بود دوباره اجازه بازی داده‌اند؟
ایرنا: این اظهارات شما که با واکنش باشگاه تراکتورسازی روبرو و باعث اخراج «محسن فروزان» شد پرونده جنجالی را در فوتبال ایران باز کرد.
- متاسفانه این اتفاقات مربوط به امروز و دیروز نیست و با کمال تاسف باید بگویم این اتفاقات بخشی از تلخی های فوتبال ایران است و ادامه خواهد داشت.
ایرنا: ادامه خواهد داشت؟
- باید یک عزم جدی و برخورد قاطع و بدون مماشات برای جلوگیری از این پرونده ها وجود داشته باشد که در حال حاضر چنین چیزی مشاهد نمی کنیم. چرا ماجرای «محسن فروزان» باید بیش از 2 هفته طول بکشد و بعد از آن با حکم تعویق یک ماهه اکتفا کنیم؟ بلافاصله پس از پایان دیدار تراکتور سازی تبریز و سپیدرود رشت نامه ای را برای وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نوشتیم و خواستار رسیدگی جدی شدیم. چرا این اتقاق رخ نداد؟ متولیان ورزش و فوتبال دخالتی نکردند تا مقامات قضایی وارد عمل شده و اتفاقاتی که می دانید رخ دهد.
ایرنا: فکر می کنید این موضوع چه دلایلی دارد؟ چرا دخالت نکردند؟
- نه من بلکه همه فوتبال دوستان می خواهند پاسخ به این پرسش را بدانند؟ مگر به جز این است که وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال باید زودتر از همه دخالت می کردند، اینها باید بدانند تراکتور سازی برای مردم عزیز آذربایجان فقط یک تیم فوتبال نیست و آن ها تمام آرزوهایشان را از صبح تا شب در این تیم جستجو می کنند با بردهای تیم محبوبشان می خندند و با شکست هایش اشک می ریزند. حالا آنها چه پاسخی برای این اهمال کاری بزرگ دارند؟
ایرنا: فروزان و همسرش دستگیر شدند و این خبر برای نخستین مرتبه از سوی شما در اختیار رسانه ها قرار گرفت؟
- با پیگیری هایی که انجام دادیم این اتفاق رخ داد و «محسن فروزان» و همسرش هفته گذشته به دلیل اثبات شرطبندی در برخی از سایت‌ها دستگیر شدند. پرونده آنها سیر قضایی خود را طی می کند. عرصه فوتبال جای این مباحث کثیف نیست و باید در فوتبال اصول اخلاقی و جوانمردی حاکم باشد، این پرونده فقط مختص به فروزان نیست و باید ابعاد آن به طور کامل از سوی مراجع قضایی مورد بررسی قرار بگیرد تا حقایق مشخص شود، اگر هر فرد یا هر گروه دیگری در این مسائل دخیل بودند دستگیر و مورد بازخواست قرار گیرند.
ایرنا: این دو نفر هنوز در بازداشت هستند؟
- آن طور که شنیده ام فعلا تحقیقات ادامه دارد و تا زمان تامین قرار وثیقه مناسب که از سوی بازپرس پرونده اعلام می شود در بازداشت خواهند بود.
ایرنا: قبول دارید این پرونده تنها مختص به یک تیم نیست و به طور حتم در تیم های دیگر و لیگ های پایین تر نیز وجود دارد؟
- کاملا این موضوع را قبول دارم.
ایرنا: شما به عنوان نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر به ماجرای تیم فوتبال تراکتورسازی ورود کردید. به نظر شما نمایندگان مجلس نه تنها برای تراکتورسازی، بلکه برای نجات فوتبال ایران از این پدیده شوم نباید به این مسئله ورود کنند؟
- به طور قطع همین طور است. نه تنها مجلس شورای اسلامی بلکه دولت محترم نیز با تمام ابزاری که در اختیار دارد باید در مبارزه با فساد در ورزش حضوری جدی و گسترده داشته باشد تا شاهد ورزش پاک در ایران باشیم. البته باید این را بگویم طبق قانون، متولی امور اقتصادی دولت است و در این موضوعات با تمام ابزاری که در اختیار دارد ورود کند و اقدامات لازم را انجام دهد.
ایرنا: کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی چند سال پیش درباره پرونده فساد در فوتبال تحقیقات لازم را انجام داد اما هیچ وقت این ماجرا به سرانجامی نرسید؟
- تا آنجا که من اطلاع دارم کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گزارش خود در خصوص عملکرد وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال را با بررسی موضوع فساد در فوتبال منتشر کرد و به طور کامل به تشریح وضیعت موجود پرداخت. وزیر ورزش و جوانان به همراه معاون ورزش همگانی بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال، عضو مجمع آن فدراسیون هستند و لذا وظایف نظارتی آنان دو چندان است. 
ایرنا: مجلس شورای اسلامی قصد دخالت مجدد در این ماجراها را ندارد؟
- اقداماتی اینچنینی در دست اقدام است که به موقع درباره آن به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.
ایرنا: بی اخلاقی و ناهنجاری موضوع دیگر این روزهای فوتبال است که نمونه ای از آن را در دیدار پرسپولیس با سپاهان اصفهان و تراکتور سازی تبریز و پیکان مشاهده کردیم، نظر شما در این باره چیست؟
- فکر می کنم هر تیمی باید قوانین خاصی را برای کانون هواداران خود ترسیم و آنها را نظامند کند. باید آموزش های لازم به آن ها بدهند، البته در این راه سایر نهاد های مرتبط نیز باید دخالت داشته باشند، خودتان بهتر می دانید که فوتبال فقط در مستطیل سبز خلاصه نمی شود. این که شاهد بی اخلاقی در ورزشگاه های باشیم چیزی جز شرمندگی و پیامدهایی که عواقب بدی را به همراه خواهد داشت پیش روی ما نخواهد گذاشت. شاهد اتفاقاتی در ورزش فوتبال بودیم که این رشته پرطرفدار ورزشی را با انتقادات و حاشیه‌های بسیار مواجه کرده است. ورزشگاه‌های فوتبال به محل مناسبی برای بدآموزی، بدزبانی و دشنام تعدادی از تماشاگرنماها تبدیل شده تا جایی که بسیاری از خانواده‌ها مانع حضور فرزندان خود در این محیط می‌شوند. از طرفی سوابق نشان می دهد که از سوی فدراسیون اراده قاطعی با هدف برخورد مناسب با ناهنجاری‌های فوتبال وجود ندارد.
 


کد مطلب: 107045

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/107045/واکنش-نماینده-تبریز-جنجال-محسن-فروزان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir