کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی :

این نمایشگاه بستر مناسبی برای همدلی است

24 ارديبهشت 1398 ساعت 13:13

سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید خود از نمایشگاه «افغانستان، فرهنگ و زندگی در رمضان» گفت: این نمایشگاه می‎تواند بستر فوق‌العاده‎ای برای همدلی‎ها و اشتراکات باشد.


سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید خود از نمایشگاه  «افغانستان، فرهنگ و زندگی در رمضان» گفت: این نمایشگاه  می‎تواند بستر فوق‌العاده‎ای برای همدلی‎ها و اشتراکات باشد.
به گزارش روابط  عمومی بنیادآفرینش های هنری نیاوران در بازدید  سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران محمدموسی اکبری و فاطمه اکبری هنرمندان عکاس افغانستانی توضیحاتی را در خصوص این نمایشگاه ارائه دادند .
حسینی در پایان این بازدید در گفتگویی با ذکر این مطلب که نمایشگاه عکس افغانستان نمایشگاه مربوط به فرهنگ و مردمان دوست و برادر ما افغانستان به ویژه در ماه مبارک رمضان است خاطر نشان کرد : این نمایشگاه  یک‌ مجموعه کامل از آداب، سنت‎ها و حالات انسانی در یکی از مهمترین ماه های  سال است که تمام مسلمانان با نگاه ویژه‌ای به آن توجه دارند. بی‎آلایشی،  تنوع و در عین حال صحنه‎های متنوعی که از حالات مختلف زندگی در این نمایشگاه بود می‎تواند دل‎های ما را به هم نزدیک کند چرا که مشترکات فراوانی در فرهنگ و آداب ما هست.
معاون هنری وزیر ارشاد  درباره مشکلات سیاسی موجود و اظهار نظر هایی در خصوص حضور مردم افغانستان  در ایران،  ارتباط میان هنرمندان دو کشور را بسیار مستحکم عنوان کرد و گفت: «هنر و هنرمندان مثل نسیم هستند و آثار‎شان به روانی نسیم از مرزی به مرز دیگر می‎رود و چشم‎ها و دل‎ها را مهمان می کند. تمام مسولان بر این باورند که مشکلاتی که در عرصه اقتصادی پیش آمده مشکلات کوتاه مدتی هستند و انشالله مرتفع می‎شود. ما همیشه در طول تاریخ به زبان هنر سخن گفته‎ایم، در آینده نیز از این منظر دلپذیر با جهان صحبت خواهیم کرد و مکارم و بزرگی‎های فرهنگ خودمان را به دنیا نشان خواهیم داد. البته جذابیت‎های که در اقصی نقاط دنیا هست و رشته‎های الفتی که میان ملت‎های مختلف وجود دارد از دریچه هنر قابل بررسی است و فکر می‌کنم این نمایشگاه‎ها، کنسرت‎ها و نمایش‎ها می‎توانند بستر فوق‌العاده‎ای برای همدلی‎ها و اشتراکات باشند.
نمایشگاه «افغانستان، فرهنگ و زندگی در رمضان»، دربرگیرنده عکس‎های محمدموسی اکبری و فاطمه اکبری، از هنرمندان افغانستان،  از 20 تا 31 اردیبهشت در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه همه روزه از ساعت 16 تا 22:30 به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند


کد مطلب: 107679

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/107679/این-نمایشگاه-بستر-مناسبی-همدلی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir