کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرگ و مصدومیت 2 نفر بر اثر صاعقه

25 ارديبهشت 1398 ساعت 9:54

مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی باران و رعد و برق 2 نفر در کوه‌های بویراحمد دچار صاعقه زدگی شدند که با جان فشانی و ایثار تکنسین‌های اورژانس یک نفر را از مرگ حتمی نجات دادند.


مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی باران و رعد و برق 2 نفر در کوه‌های بویراحمد دچار صاعقه زدگی شدند که با جان فشانی و ایثار تکنسین‌های اورژانس یک نفر را از مرگ حتمی نجات دادند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان، جلال‌پوران فرد افزود: روز سه شنبه، ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۸ در حوالی ساعت ۱۶ و ۵۱ دقیقه تا ۱۸و ۳۰ در پی بارش باران و رعد و برق 2 نفر امدادخواه در دو منطقه جداگانه (کاکان و لوداب) با تماس به مرکز اورژانس۱۱۵ یاسوج درخواست کمک به صاعقه زدگی کردند.
وی اظهار کرد: با ایثار و فداکاری و جانفشانی تکنسین‌های اورژانس۱۱۵ یک نفر از صاعقه زدگی‌ها در کوه "حجاج"دنا از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.
مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بلافاصله دو آمبولانس اورژانس را از هر دو منطقه "کاکان" و "لوداب" به محل اعزام کردیم، خاطرنشان کرد: تماس اولیه از کاکان به آدرس گاودانه بالاتر از چشمه چنار گزارش شد که بلافاصله اکیپ اورژانس اعزام شدند اما بدلیل اینکه دسترسی غیر ممکن بود از طرف گنجه کهنه با آمبولانس کمک دار به محل اعزام شدند که بعداز ۳ ساعت پیادروی در کوه حجاج به محل وقوع حادثه رسیدند .
پوران فرد با بیان اینکه در موقع حادثه تمام نیروهای اورژانس چه ستادی چه عملیاتی برای نجات هموطن جانفشانی می کنند، تصریح کرد: مسئول نقلیه اورژانس به همراه تکنسین‌های اورژانس کاکان و مادوان با کمک اهالی روستای گنجه کهنه با لانگ مصدوم صاعقه زدگی ۳۶ ساله را توانستند بعداز اقدامات پزشکی لازم و نجات از مرگ حتمی، به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال دهند ضمنا آثار خونریزی از گوش و قرمزی و سفتی صاعقه بر روی شکم شایان بود . طبق اطلاعات کسب شده این افراد جهت تفریح به کوه رفته بودند .
وی ادامه داد: تماس دوم در خصوص صاعقه زدگی از دهیار منطقه لوداب به اورژانس ۱۱۵ یاسوج مبنی براینکه مرد ۴۵ ساله‌ای در کوه "چال شاهین" لوداب که جهت چرای گوسفندان به کوه رفته بود دچار صاعقه زدگی شده است گزارش شد.
مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بلافاصله آمبولانس۱۱۵ لوداب اعزام شد بعلت طولانی بودن مسیر و نامناسب بودن جاده آمبولانس اورژانس در گل و لای جاده ماند که امکان ادامه و برگشت وجود نداشت اما براساس اطلاعات کسب شده متاسفانه این مصدوم ۴۵ ساله صاعقه زده جان خود را از دست داده بود .
پورانفرد ضمن تشکر از تکنسین‌های اورژانس و مسئول نقلیه نیز از مردم غیرتمند گنجه ای کهنه در جهت کمک رسانی به نجات جان این صاعقه زده به همراه  ۱۱۵ تشکر و قدردانی کرد.


کد مطلب: 107724

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/107724/مرگ-مصدومیت-2-نفر-اثر-صاعقه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir