کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزير خارجه قطر به تهران آمد

25 ارديبهشت 1398 ساعت 12:31

رسانه‌های عربی در اخبار ضد و نقیضی مدعی شدند که طی دور روز گذشته یک مقام عالی رتبه قطری به تهران سفر کرده و با مقامات عالی رتبه کشورمان دیدار کرده است


رسانه‌های عربی در اخبار ضد و نقیضی مدعی شدند که طی دور روز گذشته یک مقام عالی رتبه قطری به تهران سفر کرده و با مقامات عالی رتبه کشورمان دیدار کرده است
به گزارش ايسنا، روزنامه القدس العربی چاپ لندن مدعی شد که دو روز پیش محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در سفر غیرعلنی به تهران آمده و با مسئولان جمهوری اسلامی ایران از جمله محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرده است.
یک منبع که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است مدعی شد: واشنگتن از سفر محمد بن عبدالرحمن که معلوم نیست در چارچوب روابط دو جانبه و یا کاهش تنش میان ایران و آمریکا بوده است، آگاهی داشت.
در این راستا شبکه بی بی سی عربی نیز مدعی شد که در روز شنبه ۱۱ می ساعت هفت بعد از ظهر یک هواپیمای قطری امیری از نوع ایرباس A320 در تهران نشست و ساعت ۱۰:۳۰ همان شب به دوحه بازگشت.
این شبکه نوشت: روز بعد یک روزنامه ایرانی اعلام کرد که امیر قطر به تهران سفر کرده است اما یک منبع رسمی ایرانی در گفت وگو با بی بی سی این خبر را تکذیب کرد. به نظر می‌رسد که تکذیب سفر امیر قطر به تهران به معنای تکذیب سفر هر شخصیت عالی رتبه قطری در آن شب نیست و با توجه به روابط خوب دوحه با تهران و واشنگتن ممکن است پیام‌هایی از طریق کانال قطر میان ایران و آمریکا رد و بدل شده است.
به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه گذشته ۱۸ اردیبهشت (۸ می) نیز وزارت خارجه قطر اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر پیامی در رابطه با روابط دوجانبه ایران و قطر و راه‌های تقویت و گسترش آن به محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران ارسال کرده است.
بر اساس این گزارش، فهد احمد الحمر، کاردار سفارت قطر در جمهوری اسلامی ایران در جریان دیدار با علی رضا عنایتی، مدیرکل خلیج فارس وزارت خارجه ایران این پیام را به وی تحویل داده است.


کد مطلب: 107748

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/107748/وزير-خارجه-قطر-تهران-آمد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir