کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در حاشیه اجلاس وزیران خارجه اکو انجام شد؛

دیدار وزیران خارجه ایران و ترکیه

خبرگزاری مهر , 24 مهر 1391 ساعت 18:23

علی اکبر صالحی و داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه اجلاس شورای وزیران خارجه اکو در باکو دیدار و گفتگو کردند.


 وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار روابط ایران و ترکیه در ابعاد مختلف را بسیار مهم ارزیابی و تاکید کردند روابط عمیق و دیرینه فیمابین در سطحی است که مشکلات مختلف منطقه ای و بین المللی نمی تواند در آن اثر گذار باشد.

صالحی و داود اوغلو اراده مسئولین دو کشور برای ارتقاء و تعمیق روابط را مورد تاکید مجدد قرار داده و آنرا با اهمیت خواندند.

رایزنی در خصوص مسائل منطقه و از جمله سوریه از دیگر موضوعات مهم مورد گفتگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه بود که طی آن مجددا بر نهایت خویشتنداری و رعایت حکمت سیاسی از سوی همه طرفها برای اجتناب از یک بحران پیچیده و تالم بار در منطقه تاکید شد.

دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان

همچنین علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس شورای وزیران خارجه اکو با حنا ربانی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

صالحی و همتای پاکستانی اش در این دیدار آخرین تحولات روابط دوجانبه بویژه همکاریهای اقتصادی و اقدامات انجام شده در خصوص خط لوله انتقال انرژی به پاکستان و همچنین دیگر حوزه های همکاریهای اقتصادی فیمابین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

گفتگو در خصوص آخرین تحولات منطقه بویژه مسائل مربوط به سوریه از دیگر موضوعات مورد رایزنی وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بود.


کد مطلب: 10787

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/10787/دیدار-وزیران-خارجه-ایران-ترکیه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir