کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگرانی سازمان ملل از اخراج پناهجویان از اروپا

29 ارديبهشت 1398 ساعت 15:20

رئیس‌ آژانس آوارگان سازمان ملل متحد با اشاره به شرایط وخیم پناهجویان در لیبی، از اتحادیه اروپا خواست تا پناهجویان را به لیبی باز نگرداند.


رئیس‌ آژانس آوارگان سازمان ملل متحد با اشاره به شرایط وخیم پناهجویان در لیبی، از اتحادیه اروپا خواست تا پناهجویان را به لیبی باز نگرداند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آژانس حمایت از آوارگان سازمان ملل متحد (UNHCR) از اتحادیه اروپا خواست تا روند فرستادن پناهجویان به لیبی را متوقف کند.
«دومینیک برچ» رئیس آلمانی این نهاد در گفت‌وگو با «ولت‌آم‌زونتاگ» از کشورهای اروپایی خواست تا امنیت پناهجویان را تضمین کنند.
برچ گفت: «افرادی که گارد ساحلی لیبی آنها را در دریای مدیترانه نجات می‌دهد، تحت هیچ شرایطی نباید به کمپ‌ها در لیبی بازگردانده شوند. هرگونه قدرت و نفوذ سیاسی از جمله از جانب اروپا باید به کار گرفته شود تا مشکلات در اردوگاه‌ها پایان یابند.»
برچ افزود که تشدید وخامت اوضاع در لیبی به این معناست که اردوگاه ها در این کشور برای پناهجویان خطرناک شده‌اند و گفت: «شرایط انسانی در کمپ ها بسیار وخیم است. غذا، آب و بسیاری از نیازهای درمانی تامین نمی‌شود. ضمن اینکه اردوگاه‌ها در شهر طرابلس هم در چنگ نیروهای نظامی قرار دارد.»
اتحادیه اروپا روی اقدامات لیبی در زمینه مهار موج پناهجویان حساب می‌کند اما پناهجویان در این کشور با خطرهای زیادی دست به گریبان هستند.
از زمان سقوط رژیم «معمر القذافی» در سال ۲۰۱۱، لیبی این کشور نفت‌خیر، شاهد درگیری‌های داخلی است. نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» از حدود دو ماه قبل پیشروی به سمت طرابلس پایتخت لیبی برای تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند اما با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست السراج مواجه شده و در نفوذ به داخل طرابلس ناکام مانده‌اند.


کد مطلب: 107950

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/107950/نگرانی-سازمان-ملل-اخراج-پناهجویان-اروپا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir