کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فلسطین درکنفرانس منامه شرکت نمی‌کند

2 خرداد 1398 ساعت 9:17

دبیرکمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین از تحریم کنفرانسی که قرار است به پیشنهاد آمریکا درباره فلسطین در بحرین تشکیل شود خبر داد و اعلام کرد: در کنفرانس منامه شرکت نخواهیم کرد


دبیرکمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین از تحریم کنفرانسی که قرار است به پیشنهاد آمریکا درباره فلسطین در بحرین تشکیل شود خبر داد و اعلام کرد: در کنفرانس منامه شرکت نخواهیم کرد
به گزارش ايرنا، صائب عریقات روز چهارشنبه خاطرنشان کرد: هر کس خواهان دفاع از منافع ملت فلسطین است باید از موضع اجماعی سرزمین های اشغالی به نمایندگی رئیس تشکیلات خودگردان، کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش و تمامی گروه‌ها و جنبش‌های فلسطینی و شخصیت‌های ملی حمایت کند.
وی همچنین از موضع شورای امنیت در مخالفت با مواضع آمریکا در قبال تلاشهای آن کشور برای نابودی راه حل مربوط به تشکیل دو کشور در مرزهای 1968، مسائل قدس، آوارگان و شهرک سازیهای صهیونیست نشین قدردانی کرد.
عریقات گفت که سازمان آزادیبخش به عنوان تنها نماینده قانونی مردم فلسطین، سخن‌گفتن از طرف خود را به هیچ شخصی یا گروهی تفویض نکرده است.
عریقات از شرکت نکردن طرف فلسطینی در کنفرانس منامه خبر داد و گفت با توجه به اقدامات دولت آمریکا، تصمیم گرفتیم در این کنفرانس که از سوی این کشور پیشنهاد شده است، شرکت نکنیم. 
گروه‌های مقاومت فلسطین نیز روز گذشته ضمن اعلام مخالفت قاطع با برگزاری کنفرانس اقتصادی بحرین تحت نظارت آمریکا، آن را گامی خطرناک برای نابودی مساله فلسطین دانستند و افزودند که حقوق ملت فلسطین قابل مذاکره نیست.
یک مقام ارشد دولت ترامپ روز یکشنبه از رونمایی بخش اول معامله قرن شامل برگزاری «کارگاه» جذب سرمایه گذاری برای کرانه باختری، غزه و منطقه خبر داد.
شبکه خبری سی ان ان در تارنمای خود نوشت که این «کارگاه» در روزهای 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیرماه) در منامه پایتخت بحرین و با حضور وزیران اقتصاد و روسای شرکتهای تجاری از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد. کارگاه توسط جرد کوشنر مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جیسون گرینبلت فرستاده ویژه این کشور در خاورمیانه اداره می شود.
 


کد مطلب: 108187

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/108187/فلسطین-درکنفرانس-منامه-شرکت-نمی-کند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir