کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان بررسی شد:

حمایت از کارآفرینی بانوان قشم

4 خرداد 1398 ساعت 8:56

چهل و هفتمین نشست کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان با شرکت فائزه هاشمی رفسنجانی و به ریاست  محمد صادق مشایخ با موضوع «حمایت از کارآفرینی بانوان با تمرکز بر فعالیت در جزیره قشم و ارائه طرحهای کارآفرینی و اشتغالزایی جهت جزیره قشم» برگزار شد.


چهل و هفتمین نشست کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان با شرکت فائزه هاشمی رفسنجانی و به ریاست  محمد صادق مشایخ با موضوع «حمایت از کارآفرینی بانوان با تمرکز بر فعالیت در جزیره قشم و ارائه طرحهای کارآفرینی و اشتغالزایی جهت جزیره قشم» برگزار شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین در ابتدای جلسه ، محمد صادق مشایخ ، رئیس کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان گفت : اصلاح نگرش در بهرمندی از بانوان در چیدمان مدیریتی کشور الزامیست . در حوزه مباحث انتخاباتی ، اجرایی و مدیریتی می بایست از حضور پر رنگ بانوان متخصص و شایسته بهره مند شد.
جهت توسعه جزیره قشم به همکاری با بانوان کارآفرین و شایسته نیازمندیم و باید از مشارکتشان در راستای شکوفایی قشم استفاده نمود.
می بایست برنامه ریزی جامع و مانع برای توسعه جزیره قشم را در اولویت برنامه ها قرار داد و در این راستا به همکاری دولت و مجلس نیاز داریم.
فائزه هاشمی رفسنجانی گفت : باید از حقوق بانوان کارآفرین و متخصص جزیره قشم صیانت کرد و از آنان در راستای توسعه جزیره قشم در ساختار مدیریتی و سیاسی آن به نحو مطلوب استفاده و حمایت کرد. سبک توسعه جزیره قشم باید به نحوی پیش رود که برای بومیان جزیره مشکلی ایجاد نگردد و به طبیعت بکر آن صدمه ای وارد نشود . حمایت از بومیان قشم به ویژه در راستای ایجاد تسهیلات و اشتغالزایی باید در اولویت برنامه توسعه جزیره قشم قرار گیرد.
فروغ السادات بنی هاشم گفت : جهت توسعه جزیره قشم باید جزئیات صدور مجوزها اعلام شود و تسهیلات صدور مجوزها به صورت تخصصی توسط مجلس تبیین و تفسیر شود.
مژده صفائی گفت : بخشهای درمانی و بیمارستانی در قشم وجود دارد ولی به هیچ وجه مطلوب نیستند ، مشکلات متعدد درمانی در قشم مشهود است که مردم جهت درمان مجبورند به بندرعباس رجوع کنند.لذا می بایست در این راستا وزارت بهداشت همکاری جدی در راستای رفع معضلان درمانی و بهداشتی در جزیره قشم صورت دهد.
سید محمد هاشمی اصفهانی گفت : ایجاد بستر تسهیلاتی و تجهیزاتی در قشم و ارائه امتیازات یارانه ای و تشویقی به جزیره قشم الزامیست.
شهرام خانزاده گفت : مطالعات کارآفرینی جهت جزیره قشم را باید به صورت آکادمیک و تخصصی صورت داد. ایجاد پایگاه صنعت بسته بندی در جزیره قشم به عنوان یک آیتم مطلوب پیشنهاد داده می شود . در جزیره قشم از مشاغل خرد باید حمایت و آنها را توسعه داد. برنامه توسعه کارآفرینی مختص جزیره قشم باید تدوین شود.
زهرا جواهریان گفت : متاسفانه مشارکت سیاسی بانوان پایین است . باید در توسعه و شکوفایی جزیره قشم از مدیریت بانوان نیز استفاده گردد. ظرفیت سازی جهت اشتغال پایدار زنان روستایی جزیره قشم و همچنین حمایت از بانوان کارآفرین و شایسته در جزیره قشم جهت شکوفایی و توسعه آن الزامیست.
ایرج حسابی  گفت : باید برنامه ریزی اشتغالزایی متناسب با نیازها و پتانسیلهلی جزیره قشم صورت گیرد.
صورح واحدزاده گفت : تولید صنایع دستی را در جزیره قشم باید گسترش داد.باید از پتانسیل عظیم گردشگری ، گیاهان متنوع ، جنگلها و ژئوپارک جزیره قشم بهره برداری مطلوب صورت پذیرد.از تورهای بوم گردی قشم باید حمایت کرد.بحث کشاورزی و دامپروری را می توان در جزیره قشم توسعه داد.از ظرفیتهای بومی جزیره قشم بویژه ورزشهای آبی ، لنج سواری و صیادی باید حمایت کرد. همچنین از کسب و کارهای خانگی بویژه صورت آنلاین باید حمایت کرد.باید دولت الکترونیک را در جزیره قشم مستقر نمود تا بتوان اقدامات کارآفرینی و توسعه را بصورت مطلوب پیش برد.
اعضای کمیسیون حاضر در این نشست عبارتند از  :
سید محمد هاشمی اصفهانی - مشاور وزیر نفت در دولت اصلاحات
رمضانعلی صادق زاده – قائم مقام معاونت پژوهش و فن آوری وزارت صمت و
 استاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
ایرج حسابی – رئیس بنیاد علمی و فرهنگی پروفسور حسابی
سهیلا صادق زاده – شهردار سابق منطقه 10 تهران
فروغ السادات بنی هاشم – مشاور وزیر جهاد کشاورزی
زهرا جواهریان – مشاور اقتصادی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده
مهدی دادفر – دبیر انجمن واردکنندگان خودرو
شهرام خانزاده – استاد دانشگاه و متخصص در بایو مکانیک
محسن مصدق – استاد دانشگاه و تحلیلگر بازار سرمایه
شهریار عامری – استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مشاور محیط زیست شورای شهر تهران
محمد حسین مرادی زاده – حقوقدان
فائزه توکلی – مورخ و پژوهشگر ارشد پژوهشگاه علوم انسانی ایران
یاسر فیض بخش – عضو بنیاد امید ایرانیان
ثریا دانا – کارشناس وزارت راه ، مسکن و شهرسازی
منصوره حسینی – مسوول میز ارمنستان سازمان توسعه تجارت ایران
سید مجتبی سیادت – مدیر بخش تجدید پذیر باشگاه صاحبنظران انرژی ایرانیان
خاطره وطنخواه – کارشناس اقتصادی حوزه رسانه
مژده صفائی شوشتری- کارشناس کارآفرینی مناطق آزاد
صورح واحد زاده – مدیر عامل پژوهشکده کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی
سینا عادلی – کارشناس امور کارآفرینی و استارت آپی
 


کد مطلب: 108262

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/108262/حمایت-کارآفرینی-بانوان-قشم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir