کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفت و گوی ناتمام "مردم سالاری آنلاین" با رییس دانشگاه آزاد قزوین

چه کسی از ورود بانوان نوازنده به جشن خیریه جلوگیری کرد؟

7 خرداد 1398 ساعت 17:13

چند روز پیش شاهد برگزاری جشن خیریه‌ای در دانشگاه آزاد قزوین بودیم. در حاشیه این جشن گروهی از نوازندگان قصد اجرای موسیقی را داشتند که با دستور یکی از مسئولان، از حضور نوازندگان زن، ممانعت به عمل آمد و در اعتراض به این تصمیم، نوازندگان و بسیاری از هنرمندان دیگر سالن را ترک کردند. تهیه کننده این برنامه مدعی شدند که این دستور از سوی مرتضی موسی‌خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین صادر شده است.


چند روز پیش شاهد برگزاری جشن خیریه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بودیم. در حاشیه این جشن گروهی از نوازندگان قصد اجرای موسیقی را داشتند که با دستور یکی از مسئولان، از حضور نوازندگان زن، ممانعت به عمل آمد و در اعتراض به این تصمیم، نوازندگان و بسیاری از هنرمندان دیگر سالن را ترک کردند. تهیه کننده این برنامه مدعی شدند که این دستور از سوی مرتضی موسی‌خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین صادر شده است.
 با توجه به سکوت دکتر موسی خانی، خبرنگار "مردم سالاری آنلاین" موضوع را از او پیگیری کرد تا مشخص شود چه کسی مانع از حضور نوازندگان زن بر صحنه شده است.  اما موسی خانی پس از شنیدن موضوع جشن خیریه، سوال خبرنگار را ناتمام گذاشت و گفت: "صاحب جشن کسی دیگر بوده در مورد جشن باید از صاحبش سوال کنید!"
این پاسخ مرتضی موسی‌خانی در حالی بود که هنوز سوال طرح شده به اتمام نرسیده بود. گویا او از چند و چون قضیه به خوبی مطلع بود. خبرنگار مردم‌سالاری آنلاین برای دریافت جواب دقیق، مجدد سوال را تکرار کرد اما موسی خانی دوباره گفت: "از صاحب جشن سوال کنید!" این جمله از سوی رییس دانشگاه آزاد قزوین چندین بار تکرار شد.
سرانجام در لابلای جملات دکتر موسی‌خانی، خبرنگار "مردم‌سالاری آنلاین" ضمن خضوع در قبال جمله "جشن مال ما نبوده" و اذعان به پذیرش این مهم، از موسی‌خوانی اینگونه پرسید: "درست است که جشن از آن دانشگاه نبوده است؛ اما اتفاقی رخ داده که می گویند بانی‌اش شما هستید. ما خواهان روشنگری در این مورد هستیم."
موسی خانی در واکنش به این سوال گفت: "آیا شما تحقیق کرده‌اید که من چنین دستوری را داده‌ام؟" جالب اینکه در سوال مطرح شده از ماهیت دستور سخنی به میان نیامده بود! با این اوصاف در پاسخ، ایشان از دستوری که باعث خروج بانوان نوازنده از سالن شده بود، سخن گفت.
حین جملات نیمه تمامی که بین خبرنگار ما و موسی‌خوانی رد و بدل می‌شد، او مجدد به خان اول بازگشت و ابراز داشت: "جشن مال ما نبوده!" البته اینبار کلام جدید دیگری را هم افزوده بود: "از صاحبش بپرسید."
به موسی خانی یادآوری شد که تهیه کننده جشن ابراز داشته، کسی که آن دستور را صادر کرده شما هستید. در پاسخی شگفت‌آور رییس دانشگاه آزاد قزوین گفت: "من هم می‌توانم بگویم شما بوده‌اید که دستور داده‌اید." او در ادامه افزود: "اینکه هر کسی هر چیزی را بگوید که مقبول نیست. باید تحقیق کرد."
بعد از گفتن این کلام، موسی‌خانی ادعا کرد که در جلسه حضور دارد و تماس را قطع کرد. بعد از تماس مجدد شاهد خاموش بودن دستگاه مشترک مورد نظر بودیم!
گفت‌وگو: سید مسعود آریادوست
 
 


کد مطلب: 108475

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/108475/کسی-ورود-بانوان-نوازنده-جشن-خیریه-جلوگیری

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir