کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر کل حزب مردم‌سالاری در سومین کنگره حزب ترقی:

توسعه سیاسی بدون انتخابات حزبی بی‌مفهوم است

کمیسیون شوراهای مجلس و وزارت کشور چندان دغدغه‌ای برای تصویب نهایی طرح استانی شدن انتخابات مجلس ندارند

15 خرداد 1398 ساعت 17:47

دکتر مصطفی کواکبیان بعد از ظهر جمعه، دهم خردادماه، در سومین کنگره حزب ترقی در تالار مجتمع فرهنگی کرج که با حضور اعضای این حزب و جمعی از دبیران کل احزاب و فعالان سیاسی و مسئولان اجرایی و اعضای شورای شهر کرج برگزار شد به تفصیل در مورد ارتباط توسعه سیاسی و نقش احزاب در این زمینه سخن گفت.


دکتر مصطفی کواکبیان بعد از ظهر جمعه، دهم خردادماه، در سومین کنگره حزب ترقی در تالار مجتمع فرهنگی کرج که با حضور اعضای این حزب و جمعی از دبیران کل احزاب و فعالان سیاسی و مسئولان اجرایی و اعضای شورای شهر کرج برگزار شد به تفصیل در مورد ارتباط توسعه سیاسی و نقش احزاب در این زمینه سخن گفت.
به گزارش «مردم‌سالاری آنلاین»، دبیر کل حزب مردم‌سالاری با تبریک به مهندس اذر پاد و اعضای حزب ترقی به‌خاطر برگزاری کنگره سوم و تشکر از حضور جمعی از فعالان سیاسی حاضر افزود: هرگونه بحثی از توسعه سیاسی کشور به دموکراسی در آن کشور مربوط است و همه انواع دموکراسی‌ها بدون برگزاری انتخابات اساسا دموکراسی و مردم‌سالاری نیست و لازمه هر انتخاباتی هم وجود رقابت آزاد و سالم است کما این که هسته اصلی هر رقابتی را نیز تحزب شکل می‌دهد. بنا بر این برای اینکه توسعه سیاسی به مفهوم واقعی آن داشته باشیم حتما باید انتخابات حزبی داشته باشیم. البته نقطه اوج انتخابات حزبی در نظام‌های پارلمانی آن است که رهبر حزب به صورت قانونی رئیس دولت می‌شود. اما همین همین که مردم بتوانند در برگه انتخاباتی به صورت قانونی به نام لیست احزاب رای بدهند گام بسیار مهمی است.
کواکبیان با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: علیرغم انکه بیش از پنج ماه برای این طرح در مجلس کوشش کردیم و در صحن علنی تصویب شد متاسفانه پس از رد این طرح از سوی شورای نگهبان و علیرغم چند بار تذکر متاسفانه دغدغه چندانی از سوي کمیسیون شوراهای مجلس و وزارت کشور برای تصویب نهایی آن دیده نمی‌شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اداره یک حزب ملی و سراسری به مراتب سخت‌تر از یک وزارتخانه است، بر کندی روند توسعه سیاسی در دولت روحانی تاکید کرد و گفت: برخی از افراد می‌‌گویند طرح استانی شدن انتخابات مجلس به انتخابات اسفندماه سال جاری نمی‌‌رسد در حالی که اگر استعفای برخی مقامات مثل سفرا مطرح باشد به راحتی می‌توان با یک اصلاحیه مجلس آن را حل کرد. مشکل آن است که وزارت کشور نمی‌خواهد هیچ گام مهمی در تحول انتخاباتی و توسعه سیاسی بردارد والا اگر اراده‌ای در کار باشد حتما حل می‌شود.
نماینده مردم شریف تهران در مجلس در پایان بر ضرورت بهره‌گیری از ماه رمضان جهت تقویت تقوای سیاسی مسولان تاکید کرد و گفت: عده‌ای نشانی غلط می‌دهند و می‌گویند ما مستقل هستیم اما در ماجرای حذف علی مطهری نشان دادند که به راحتی حاضرند برای حفظ کرسی ریاست حتی با اعضای جبهه پایداری مجلس هم کاملا هماهنگ شوند.
کواکبیان با اشاره به ضرورت خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر برای تامین معیشت مردم تاکید کرد که اگر صادقانه به مردم خدمت کنیم و اعتماد ملت را داشته باشیم امثال ترامپ نمی‌توانند اهداف خویش را با تهدیدها و استفاده از شیوخ خلیج فارس به پیش برند.



کد مطلب: 108901

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/108901/توسعه-سیاسی-بدون-انتخابات-حزبی-بی-مفهوم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir