کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار رهبران بومی کانادا با بروجردی

خبرگزاری ايسنا , 26 مهر 1391 ساعت 18:23

دو تن از رهبران بومیان کانادا با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.


 تری نلسون از رهبران بومیان کانادا با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار بروجردی با اشاره به الزام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر رعایت حقوق اقلیت‌ها و حضور نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی گفت: جموری اسلامی ایران افتخار دارد که همواره حامی حقوق اقلیت‌ها بوده و حقوق کسانی که توسط کشورهای قدرتمند تضییع شده را در مجامع بین‌المللی به گوش جهانیان برساند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در ادامه بر ضرورت احقاق حقوق ساکنان و صاحبان اصلی سرزمین کانادا تاکید کرد و افزود:‌جلوگیری از حضور بومیان در حاکمیت از مظاهر بارز نقض حقوق بشر در کانادا می‌باشد و نباید با انگیزه‌های نژاد پرستانه حقوق اقلیت‌های بومی در این کشور نادیده گرفته شود.

در ادامه این دیدار نری نلسون از رهبران بومیان کانادا با ابراز خرسندی از کشورمان، ایران را کشوری صاحب تمدنی با سابقه تاریخی غنی دانست و گفت: حقوق بشر ابزاری در دست قدرت‌های جهانی است که با اعمال فشار آن به جمهوری اسلامی ایران و بومیان کانادا آنها را از به دست آوردن حقوق‌شان محروم کنند.

وی تحریم‌های اقتصادی صورت گرفته بر علیه بومیان کانادا توسط دولت انگلستان را نشانه بارزی از نقض حقوق بری خواند و افزود: ربوده شدن ۶۰۰ زن و کودک بومی و بیاری شصت تا نود درصدی بومیان کانادا در اثر ا عمال تحریم اقتصادی نمونه‌ای از سیاستهای دوگانه کشورهای مدعی حقوق بشر می‌باشد.

وی در پایان گزارشی از وضعیت بومیان کانادا و اقدامات انجام گرفته علیه آنان توسط دولت کنونی کانادا از جمله تلاشهای سازمان یافته برای تغییر اجباری مذهب بومیان را ارائه کرد.


کد مطلب: 11044

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/11044/دیدار-رهبران-بومی-کانادا-بروجردی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir