کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دومین طلایی تکواندوی ایران

19 تير 1398 ساعت 22:03

نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم تکواندوی ایران با برتری مقابل رقبای خود سومین مدال طلای خود در بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان را بر گردن آویخت.


نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم تکواندوی ایران با برتری مقابل رقبای خود سومین مدال طلای خود در بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان را بر گردن آویخت.
به گزارش ایسنا از ایتالیا، آرمین هادی پور تنها نماینده ایران در روز دوم پیکارهای تکواندوی قهرمانی یونیورسیاد دانشجویان جهان ۲۰۱۹ در ناپل ایتالیا، پس از شکست تمامی رقبای خود در فینال برابر مولوم تومن بایار از مغولستان به روی شیاپچانگ رفت و در پایان در یک مبارزه زیبا و تماشاگرپسند با نتیجه ۲۲ بر ۱۹ به پیروزی رسید و سومین مدال طلای خود در بازی‌های یونیورسیاد و چهارمین مدال طلای کاروان ایران در این دوره یونیورسیاد را از آن خود کرد.
هادی پور پیش از این در اولین مبارزه و در مرحله یک شانزدهم نهایی برابر هائویو از چین تایپه با نتیجه نزدیک ۱۶ بر ۱۴ به برتری رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. وی سپس سوخرف بوبوبکوف از ازبکستان را ۳۲ بر ۲۲ شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. هادی پور در این مرحله نیز چانهو جونگ از کره جنوبی را با نتیجه ۷ بر ۳ برد و به نیمه نهایی رسید. وی سپس برابر ساوک ویهیر از تایلند و دارنده مدال‌های برنز جهان و طلای آسیا با نتیجه قاطع ۳۳ بر ۱۶ به برتری رسید و راهی فینال شد.
سایر تکواندوکاران تیم ملی به همراه تعدادی از مسئولان کاروان نیز با حضور در سالن کالاپاسوریا به تشویق آرمین هادی پور پرداختند.
تعداد زیادی از تماشاگران ایتالیایی نیز در دیدار فینال به حمایت از تکواندوکار ایرانی پرداختند و وی را مورد تشویق خود قرار دادند.
روز گذشته نیز میرهاشم حسینی در وزن ۶۸- کیلوگرم به مدال طلا رسید اما مهران برخورداری و زهرا شیدایی با شکست برابر رقبایشان حذف شدند.
این مسابقات ۲G می‌باشد و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۲۰، ۱۲ و ۷.۲۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد.
به این ترتیب کاروان ورزشی ایران تا پایان روز هشتم به ۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۶ مدال برنز دست یافت.


کد مطلب: 110957

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/110957/دومین-طلایی-تکواندوی-ایران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir