کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسدآباد کمترین فضای سبز کشور را دارد

20 تير 1398 ساعت 10:23

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد گفت: اسدآباد کمترین فضای سبز کشور را دارا بوده و جنگل طبیعی ندارد.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد گفت: اسدآباد کمترین فضای سبز کشور را دارا بوده و جنگل طبیعی ندارد.
قباد پیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این شهرستان دارای ۴۵۳ هکتار جنگل دستکاشت بوده که از این میزان جنگل دستکاشت، ۲۸۶ هکتار در گردنه، ۱۶۳ هکتار در حاشیه جاده و پارک زائر و مابقی نیز در راهدارخانه گردنه شهرستان قرار گرفته و اکثریت این جنگل‌ها شامل درختان بادام‌شیرین هستند.
وی در ادامه از کشت ۵۰ هزار بوته آویشن در اراضی ملی اسدآباد برای نخستین بار خبر داد و تصریح کرد: این میزان کشت آویشن با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دو منطقه چهاردولی و روستای پیرملو اجرا شده که این گیاه دارویی ضمن خواص دارویی و مقرون به صرفه بودن در بحث اقتصادی و کشاورزی، دارای جنبه زیست محیطی بوده و با ذخیره آب از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند.
پیری همچنین گفت: با بارندگی‌های خوب امسال پوشش گیاهی مراتع و اراضی این شهرستان بالاست که نیاز است مردم با رعایت توصیه‌ها و هشدارها در طبیعت برای حفظ این منابع خدادادی بکوشند چرا که هر گونه آتش سوزی در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی ضمن آلودگی محیط زیست موجب از بین رفتن ساختار خاک و سیل خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزانی که نیازمند آتش کوب هستند می‌توانند در اسرع وقت درخواست خود را برای دریافت آتش کوب به این اداره ارائه دهند.
پیری با اشاره به آغاز فعالیت اکیپ شبانه روزی منابع طبیعی در این اداره به منظور هر نوع گزارشات مردمی در رابطه با آتش سوزی اراضی افزود: وسعت منابع طبیعی شهرستان بسیار بوده و منابع طبیعی برای حفظ این عرصه نیازمند مشارکت مردمی بوده و سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در رابطه با هرگونه آتش سوزی مراتع و اراضی برای وارد عمل شدن و اطفا حریق سریع و به موقع خواهد بود.
وی اضافه کرد: سال گذشته با آموزش‌ها، هشدارها و آگاه سازی های لازم بیش از ۶۰ درصد آتش سوزی مراتع این شهرستان کاهش داشت که در سالجاری نیز این آموزش‌ها و هشدارها و اطلاعیه‌ها با توجه به فصل گرما و احتمال آتش سوزی مراتع همچنان در حال انجام است.


کد مطلب: 110967

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/110967/اسدآباد-کمترین-فضای-سبز-کشور

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir