کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صادرات ۱۵هزار مرغ و تخم‌مرغ

25 تير 1398 ساعت 21:15

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: وب سایت سازمان جهانی بهداشت دام، جمهوری اسلامی ایران را در سطح کشوری، از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک تائید و منتشر کرد و باعث صادرات ۱۵ هزار مرغ و تخم مرغ در کمتر از شش هفته شد.


معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: وب سایت سازمان جهانی بهداشت دام، جمهوری اسلامی ایران را در سطح کشوری، از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک تائید و منتشر کرد و باعث صادرات ۱۵ هزار مرغ و تخم مرغ در کمتر از شش هفته شد.
به گزارش ایسنا، علی صفر ماکنعلی، امروز ۲۵ تیر ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در سال‌های گذشته تب برفکی به طور گسترده وجود داشت، اما در سال ۹۷ هیچ موردی از تب برفکی مشاهده نشد، تصریح کرد: به دنبال فضاسازی برای همکاری‌های برون مرزی با کشورهای افغانستان و پاکستان برای کنترل تب برفکی هستیم.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در زمینه واکنش نسبت به رویدادهای طبیعی همچون سیل که چند شهر ایران را طی چند ماه گذشته درگیر کرده بود، اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت از سرعت عمل دامپزشکی در مهار مخاطرات بهداشتی در این حادثه راضی بود.
ماکنعلی ادامه داد: با وقوع سیل سریعاً دستورالعمل عملیاتی داده شده و ۹۳ تیم عملیاتی بیماری‌های سه گانه را پوشش دادند، واکسیناسیون و مدیریت بهداشتی انجام شد.
وی با بیان اینکه در بعد توسعه فعالیت‌های کشاورزی در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی ورود دام مولد را داشته‌ایم، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۲۰۰ مولد گوسفند و ۹۹ نفر شتر مولد شیری وارد استان خراسان جنوبی شده است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: با توجه به روند صعودی که داشتیم امیدواریم واحدهایی که بنا به دلایل مالی تعطیل یا نیمه تعطیل شده ظرف کمتر از یک سال مجدداً به شرایط عادی برگردند و بتوانیم قسمتی از نیازمندی‌های پروتئینی را نیز تامین کنیم.
ماکنعلی با بیان اینکه نوع رفتار و حمایت‌های انجام شده از استان‌ها براساس برنامه محوری انجام گرفته و براساس مخاطرات و شرایط هر استان متفاوت است، تصریح کرد: خراسان جنوبی برای وارد کردن دام مولد محدودیتی ندارد.
وی با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی تمرکز ما روی واردات دام است، افزود: در حال حاضر ۲۹۱ کشتارگاه در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد، ۵۰ کشتارگاه مرغ سبز تولید می‌کنند.
بحران تب کریمه کنگو نداریم
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه هیچ گاه بحران تب کریمه کنگو در ایران نداشته‌ایم، تصریح کرد: برای تاسیس آزمایشگاه تخصصی خراسان جنوبی اعتبارات خوبی تخصیص داده شده که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۹۹ این آزمایشگاه را راه اندازی کنیم.
ماکنعلی اظهار کرد: امنیت غذایی در مرکز و پایتخت کشور مدیون تلاش همکاران دامپزشکی در پست قرنطینه‌ای شهرهای مرزی است که اگر این تلاش‌ها وجود نداشته باشد، تب کریمه کنگو در مرکز کشور شیوع پیدا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: طرح ارتقاء کیفی گوشت مرغ یک برنامه ملی برای عرضه محصولات با کیفیت متفاوت از حداقل کیفیت ممکن است، به این صورت که محصولات به چهار دسته تقسیم بندی می‌شود.


کد مطلب: 111307

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/111307/صادرات-۱۵هزار-مرغ-تخم-مرغ

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir