کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش فدراسیون کاراته به محرومیت مهدیزاده

28 تير 1398 ساعت 12:21

رییس فدراسیون کاراته گفت: بعد از تغییر و تحولات فدراسیون بر اساس گزارش هایی که به من داده شد، عنوان کردند که مشکل مهدی زاده در همان جاکارتا مرتفع شده اما نشده بود و تنها وعده و وعیدهای شفاهی داده شده بود.


رییس فدراسیون کاراته گفت: بعد از تغییر و تحولات فدراسیون بر اساس گزارش هایی که به من داده شد، عنوان کردند که مشکل مهدی زاده در همان جاکارتا مرتفع شده اما نشده بود و تنها وعده و وعیدهای شفاهی داده شده بود.
به گزارش ایسنا، سید حسن طباطبایی درباره محرومیت امیر مهدی‌زاده نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت: علی رغم تلاش‌های فراوانی که صورت گرفت مشکل محرومیت امیر مهدی زاده رفع نشد. از زمانی که متوجه شدیم محرومیت مهدی زاده پابرجاست تلاش‌های بسیاری انجام دادیم، حتی با اسپینوز رییس فدراسیون جهانی نیز رایزنی کردیم ولی مشکل کاراته کاتای با اخلاق ایران حل نشد.

وی افزود: برای خیلی‌ها این پرسش بوجود آمده که چرا در تمام این یک سال مشکل مهدی زاده پیگیری و رفع نشد که در پاسخ باید گفت بعد از تغییر و تحولات فدراسیون بر اساس گزارش هایی که به من داده شد، عنوان کردند که مشکل مهدی زاده در همان جاکارتا مرتفع شده اما نشده بود و تنها وعده و وعیدهای شفاهی داده شده بود.

طباطبایی ادامه داد: با استناد به همان گزارش‌ها تصور محرومیت مهدی زاده را نداشتیم. دیروز حتی کارت مسابقه این ورزشکار هم صادر شد اما به یک‌باره مسئولان برگزاری مسابقات مدعی شدند مهدی زاده محروم است.

رییس فدراسیون کاراته تصریح کرد: ما اگر واقعیت را می‌دانستیم یا فدراسیون کاراته آسیا قبل از مسابقات از محرومیت ورزشکارمان سخن می‌گفت آن وقت شرایط فرق می‌کرد. حداقل آن بود که تلاشمان را برای رفع محرومیت، زودتر شروع می‌کردیم، از طرف دیگر وقتی متوجه می‌شدیم مشکل حل نمی‌شود یک ورزشکار دیگر را به جای مهدی زاده اعزام می‌کردیم.

طباطبایی خاطرنشان کرد: به محض بازگشت تیم ملی از ازبکستان این موضوع را بررسی می‌کنیم زیرا با این اتفاق تلخ نه تنها شانس کسب یک مدال از ایران سلب گردید بلکه زحمات چندین ماهه مهدی زاده و کادر فنی هم نادیده گرفته شد.

رئیس فدراسیون کاراته در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع انتخابات فدراسیون کاراته آسیا اشاره کرد و گفت: از یک ماه قبل رایزنی‌های خود را برای گرفتن کرسی در هیات رییسه آسیا آغاز کردم اما در این چند روزه با بررسی شرایط متوجه شدیم نماینده کشور قزاقستان به عنوان رقیب جدی ایران شرایط بهتری نسبت به ما دارد. به همین دلیل پیش برگزاری انتخابات تصمیم گرفته شد در انتخابات شرکت نکنم.

وی افزود: باید واقعیت‌ها را بپذیریم. اعضای فعلی هیات رییسه رایزنی هایشان را از یک سال قبل آغاز کرده بودند و امروز ثمره همان رایزنی‌ها را دریافت کردند. شرایط انتخابات به گونه‌ای بود که خیلی از نامزدها از شرکت در آن انصراف دادند.

طباطبایی در پایان گفت: درست است که ما در هیات رییسه آسیا صاحب کرسی نشدیم اما رایزنی‌های صورت گرفته سبب شد که شانس ایران برای عضویت در کمیته‌های جهانی و آسیایی افزایش یابد. تمام تلاشم این است که از تمام ظرفیت‌های کاراته ایران در این زمینه استفاده شود. ان‌شاءالله اتفاق مورد نظر در آینده‌ای نزدیک رخ خواهد داد.


کد مطلب: 111412

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/111412/واکنش-فدراسیون-کاراته-محرومیت-مهدیزاده

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir