کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دو خودروساز بزرگ کشور خصوصی میشوند

2 مرداد 1398 ساعت 14:20

 وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری دو خودروساز بزرگ کشور به بخش خصوصی در سال جاری و حداکثر سال آینده خبر داد.


 وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری دو خودروساز بزرگ کشور به بخش خصوصی در سال جاری و حداکثر سال آینده خبر داد.
«رضا رحمانی»‌امروز (چهارشنبه)‌ در خاتمه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود:‌ واگذاری خودروسازان در سه بخش اصل مورد توجه قرار گرفته که در بخش نخست، اموال و املاک غیرتولیدی شان در تهران و سایر نقاط کشور واگذار می شود.
به گفته وی، امسال بناست تا هر یک از خودروسازان سایپا و ایران خودرو هزار میلیارد تومان از این محل واگذاری داشته باشند و نقدینگی آن را در چرخه تولید وارد کنند.
رحمانی با اشاره به واگذاری شرکت های وابسته خودروسازان به عنوان بخش دوم موضوع خصوصی سازی آنها، تاکید کرد:‌ در مرحله سوم، خودِ خودروسازان واگذار می شوند که در این زمینه سازمان خصوصی سازی اعلام کرده که سهام دولت در خودروسازی ها وثیقه است و این درست است، اما قابل رفع است.
 وی خاطرنشان کرد:‌ با اجرایی شدن این موارد، منابع مالی جدیدی حاصل خواهد شد و خودروسازان با این منابع و سایر اقدامات قادر به رفع موانع تولید خواهند بود.
به گزارش ایرنا، رحمانی پیشتر درباره صحبت های رییس سازمان خصوصی سازی مبنی بر اینکه سهام دولت در «ایران خودرو» و «سایپا» قابل واگذاری نیست، اظهار داشت: رییس سازمان خصوصی سازی بیان نکرد سهام دولت در «ایران خودرو» و «سایپا» قابل واگذاری نیست بلکه مطرح کرده این سهام باید از وثیقه خارج شود.
وی افزود: از آنجایی که سهام دولت در خودروسازی‌ها فک وثیقه خواهد شد، مشکلی در واگذاری سهام این شرکت‌ها وجود ندارد.
رحمانی در پاسخ به این سوال که آیا وثیقه بودن سهام «ایران خودرو» و «سایپا» مانعی برای واگذاری است، توضیح داد: نمی توان آن را مانع دانست در واقع مانعی موقت است و مانعی ذاتی و ماهوی نبوده و قابل حل شدن است.


کد مطلب: 111759

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/111759/دو-خودروساز-بزرگ-کشور-خصوصی-میشوند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir