کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کواکبیان در جریان بازدید از ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها:

خلاهای قانونی شورایاری را پیگیری می کنیم

شورایاری مظهر مردم سالاری و جلوه دموکراسی است

4 مرداد 1398 ساعت 22:44

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم در مجلس شورای اسلامی خلا های قانونی شورایارای را جبران کنیم،گفت: شورایاری مظهر مردم سالاری و جلوه دموکراسی است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم در مجلس شورای اسلامی خلا های قانونی شورایارای را جبران کنیم،گفت: شورایاری مظهر مردم سالاری و جلوه دموکراسی است.
دکتر مصطفی کواکبیان در بازدید از ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات انجمن های شورایاری در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت گفت: تاکنون استقبال خیلی خوب بوده است و انتظار هم می رفت که مردم چنین مشارکت خوبی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی پشتیبان این حرکت هستیم، افزود: در مناطق مختلف برای تشویق مردم و همایش های مختلف شرکت کردم. همچنین با نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر قانونمند شدن شورایاری ها هستیم.  کواکبیان ادامه داد: براساس ماده 71 قانون  شورای های اسلامی شهر می توانند، انجمن های محلی درست کنند.  شورایاری ها یکی از انجمن های محلی هستند که می توانند بسیار کمک حال اعضای شورای اسلامی شهر باشند و تقاضاهای مردم را منعکس کنند.
وی تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر توجه بیشتری به شورایاران داشته باشد. آن می توانند بخشی از وظایف خودشان را تفویض کنند. شورایاران می توانند در صحن علنی شورای شهر حضور داشته باشند و اینگونه مشکلات محلات را بیان کنند. این اقدام مظهر مردم سالاری و جلوه دموکراسی است.
دکتر کواکبیان با اشاره به اینکه در اصل هفتم قانون اساسی به صراحت داریم که کشور می تواند براساس شوراها اداره شود، افزود: مجلس شورای اسلامی، شورای عالی استان ها، شورای اسلامی شهر، شورای بخش، شورای روستا و شورای محل در قانون پیش بینی شده اند. در تمام این بخش ها شورا شکل گرفته و شورایاری ها برای شورای محلات جایگزین شده اند. امیدوارم یک روز شورایار نداشته باشیم؛ بلکه شورای محله داشته باشیم و خود محلات شورا تشکیل دهند و اداره امور محلی را خودشان در دست بگیرند.
 


کد مطلب: 111887

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/111887/خلاهای-قانونی-شورایاری-پیگیری-می-کنیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir