کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کواکبیان در جریان بررسی طرح افزایش کارایی دستگاه‌ها برای گسترش اخلاق عمومی:

رعایت حجاب و عفاف باید ضابطه‌مند باشد؛ با بگیر و ببند درست نمی‌شود

8 مرداد 1398 ساعت 19:14

دکتر مصطفی کواکبیان در دفاع از فوریت طرح افزایش کارایی دستگاه‌ها برای گسترش اخلاق عمومی گفت: برادر عزیز ما آقای محبی‌نیا، صحبت‌های خیلی خوبی فرمودند ولی نفرمودند که چرا این طرح فوریت ندارد. بحث سر فوریت این طرح است.


دکتر مصطفی کواکبیان در دفاع از فوریت طرح افزایش کارایی دستگاه‌ها برای گسترش اخلاق عمومی گفت: برادر عزیز ما آقای محبی‌نیا، صحبت‌های خیلی خوبی فرمودند ولی نفرمودند که چرا این طرح فوریت ندارد. بحث سر فوریت این طرح است. بنده الی ماشاالله در محتوای این طرح اشکالات دارم و حتما در زمان بررسی طرح پیشنهاد خودم را مطرح خواهم کرد به طور نمونه خودم به ماده یازده آن به صورت جدی ایراد دارم و حتما درباره‌اش صحبت خواهم کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اما عزیزان مشکل جامعه ما اتفاقا اخلاق است. مشکل مسئولین اجرایی ما اخلاق است. با همدیگر تعارف نکنیم. حالا ایشون می‌گوید با قانون نمی‌شود اخلاق را درست کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۴۰ سال است حوزه‌های علمیه ما، نمازهای جمعه ما، صدا و سیمای ما، اگر می‌توانستند اخلاق جامعه را درست می‌کردند. گاهی باید قانون باشد.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس اظهار داشت: بدانید حجاب و عفاف با بگیر و ببند درست نمی‌شود. باید واقعا ضابطه‌بندی در جامعه باشد.
وی افزود: بعضی دوستان واقعا فکر می‌کنند، اینکه به ما گفته‌اند «الناس على دین ملوكهم» شوخی کرده‌اند. اینکه به ما گفته شده است که مردم شبیه ترند به زمام داران تا نسبت به پدرانشون؛ شوخی کردند. نه، مردم از ما مسئولین، از ما وکلای مجلس و از ما وزرا یاد می‌گیرند.
عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس گفت: ما می‌خواهیم بگوییم دستگاه‌های اجرایی فرهنگ‌ عمومی ‌و اخلاق عمومی‌شان باید با ضوابط منطبق باشد.
کواکبیان اظهار داشت: دوستان توجه کنند که با فوریت آن می‌توانیم موافقت کنیم و رای بدیم اما اشکالاتی درمورد حقوق شهروندی دارد که باید بحث شود. بحثی که درمورد عفاف و حجاب درمورد فیلم‌ها مطرح شده، بنده هم بحث دارم چراکه زنان جامعه ما که غریبه نیستند. همه اینها مادران جامعه هستند و تعدادی از همین‌ها بودند که شهدا را در دامان خودشان پروراندند .
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مشکلی که می‌بینم این است که در بسیاری از عرصه‌های اجتماعی، مشکل اخلاقی داریم. مشکل اخلاقی هم باید یک مقدار ضابطه‌مند باشد و به صورت فرهنگی حل شود و حتما حقوق شهروندی در آن رعایت شود .
وی افزود: اصلا آموزش حقوق شهروندی برای آن است که مسئولین جامعه پاسخگو باشند. برای اینکه بدانند باید به مردم جواب بدهند.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس گفت: بنده معتقدم فوریت این طرح ضرورت دارد و اگر با آن موافقت شود، حتما ما در تمام موادش نظریاتی داریم که ان شاءالله در آنجا مطرح می‌کنم.
 


کد مطلب: 112165

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/112165/رعایت-حجاب-عفاف-باید-ضابطه-مند-باشد-بگیر-ببند-درست-نمی-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir