کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فناوریهای حیرت انگیزی که در راهند

از دوچرخه تاشو تا کابل شارژ مچی

21 مرداد 1398 ساعت 15:08

شرکت‌های فعال در حوزه فناوری همواره سعی دارند محصولات جدید و متفاوتی را به بازار عرضه کنند. اگرچه معمولا چنین محصولاتی می‌توانند به کاربران کمک کنند تا با روش‌های بهتر و ساده‌تری از عهده کارهای خود برآیند اما برخی از این محصولات نیز عجیب و ناکارآمد هستند.


شرکت‌های فعال در حوزه فناوری همواره سعی دارند محصولات جدید و متفاوتی را به بازار عرضه کنند. اگرچه معمولا چنین محصولاتی می‌توانند به کاربران کمک کنند تا با روش‌های بهتر و ساده‌تری از عهده کارهای خود برآیند اما برخی از این محصولات نیز عجیب و ناکارآمد هستند.
به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال‌ترندز، نمی‌توان گفت که همه پروژه‌های جدید حوزه فناوری حتی آن دسته از این پروژه‌ها که واقعا به صورت هدفمند پیگیری می‌شوند، کارآمد هستند؛ در نتیجه کاربران باید پیش از خرید این محصولات، از کارآیی آنها مطمئن شوند.
در اینجا، به برخی از این محصولات جدید حوزه فناوری اشاره می‌کنیم که هنوز در حد یک پروژه هستند و به بازار عرضه نشده‌اند.

دوچرخه الکتریکی تاشو
شاید اگر حرفی از دوچرخه تاشو به میان بیاید، بسیاری از افراد نتوانند آن را به راحتی هضم کنند اما دوچرخه‌های الکتریکی "فلیت- 16" (Flit-16) می‌توانند به باور کردن این واقعیت کمک کنند. این دوچرخه‌های تمام الکتریکی، طوری ساخته شده‌اند که می‌توانند تا حد ممکن کوچک شوند و جای بسیار کمی را اشغال کنند؛ در نتیجه اگر کاربران در مناطقی سکونت داشته باشند که به ندرت در آنها جایی برای پارک دوچرخه پیدا می‌شود و یا سرقت دوچرخه در آنها اتفاق می‌افتد، می‌توانند از این فناوری استفاده کنند و نگرانی خود را از بین ببرند. کاربران می‌توانند به جای قفل کردن دوچرخه خود، شکل آن را به طور کامل تغییر دهند تا بتوانند آن را به سادگی با خود به محل کار یا خانه ببرند.

چاپ عکس روی کاغذ رسید!
دوربین‌های فوری در جهان دیجیتال امروز، یک نوستالژی به شمار می‌روند و شاید برای بسیاری از افراد، جالب باشند. در هر حال این ابزار خاطره‌انگیز به رغم جالب بودن، مشکلی نیز به همراه دارد و آن، هزینه بالای کاغذ است زیرا گاهی اوقات برای ثبت تصویر با این نوع دوربین، باید از کاغذ خاصی استفاده شود که هزینه بالایی دارد. دوربین "آلولو"(Alulu)، تلاشی برای برطرف کردن این مشکل است. در این دوربین به جای کاغذهای خاص و پرهزینه، از کاغذ رسید استفاده می‌شود که بسیار ارزان است. تنها مشکل دوربین آلولو این است که نمی‌تواند عکس رنگی بگیرد و همه عکس‌های آن، سیاه و سفید هستند.

بازوی رباتیک چندکاره
اگر رویای داشتن یک دستیار خودکار را در سر دارید، می‌توانید "میروبوت" (Mirobot) را امتحان کنید. میروبوت، یک بازوی رباتیک است که می‌تواند در کارهای خانه به کاربر خود کمک کند. برخلاف بیشتر ابزار رباتیک که برای کار خاصی طراحی شده‌اند، میروبوت می‌تواند در بیشتر کارهای خانه مورد استفاده قرار بگیرد. این بازوی رباتیک، به فناوری‌های بینش رایانه‌ای و پردازش بصری مجهز است و می‌تواند از عهده کارهای متفاوتی از پروژه‌های هنری گرفته تا چاپ سه‌بعدی برآید.

صفحه‌کلید مجهز به هوش مصنوعی
اگرچه تاکنون صفحه‌کلیدهای بسیاری در انواع گوناگون به بازار عرضه شده‌اند اما می‌توان گفت که "کی‌استون"(Keystone)، جدیدترین نوع صفحه‌ کلید است. کی‌استون، یک صفحه‌کلید آنالوگ است که مکانیسم مغناطیسی هوشمندی برای ثبت ضربه به کلید دارد. این ویژگی کی‌استون، به آن امکان می‌دهد تا فشار وارد شده به هر کلید را ثبت کند و بتواند بین ضربه ملایم و ضربه محکم، تمایز قائل شود؛ بدین ترتیب، صفحه‌کلید می‌تواند امکان نقشه‌برداری از عملکرد متفاوت کلیدها را برای کاربر فراهم کند و نحوه تایپ کردن کاربر را نیز به صورت خودکار به خاطر بسپارد.

ساعتی برای نمایش طلوع و غروب خورشید!
بیشتر افراد در حال حاضر، از ساعت استفاده می‌کنند و در بازار نیز ساعت‌های گوناگونی با طرح‌های متفاوت وجود دارند اما شاید به زودی بتوانیم ساعتی داشته باشیم که به جای نمایش ساعت‌ها، طلوع و غروب خورشید را نمایش می‌دهد. با وجود این ساعت موسوم به "سیرکا سولار"(Circa Solar)، می‌توان ساعت را به صورت طبیعی‌تر یعنی روز و شب بررسی کرد.

لنز آنامورفیک برای پهپاد
پهپادها، یکی از جالب‌ترین ابزار حوزه فناوری برای عکاسان هستند اما شاید تصاویری که به راحتی با پهپاد از آسمان ثبت می‌شوند، زیبایی کافی را نداشته باشند. شرکت "مومنت ایر سیستم" (Moment Air system)، مدل جدیدی از لنزهای آنامورفیک را ارائه داده که برای پهپادها به اندازه کافی سبک هستند و می‌توانند امکان تصویربرداری از زوایای گسترده را برای پهپادها فراهم کنند. این لنزها طوری طراحی شده‌اند که روی دو نوع پهپاد مشهور شرکت "دی‌جی‌آی ماویک" (DJI Mavic) موسوم به "پرو" (Pro) و "زوم" (Zoom) قابل نصب هستند.

کابل شارژ پوشیدنی!
کابل شارژ "نیلز"(Nils)، نوعی کابل شارژ پوشیدنی USB است که به یک دستبند چرمی شباهت دارد و کاربر می‌تواند به راحتی آن را به مچ دست خود ببندد. شرکت سازنده تصمیم گرفته دومین نسخه از این کابل شارژ که نخستین نمونه از آن موجود است را به بازار عرضه کند. با کمک کابل شارژ نیلز، اگر کاربر بخواهد تلفن همراه خود را شارژ کند، تنها با اتصال تلفن همراه به دستبند از عهده آن برمی‌آید. به جرات می‌توان گفت که نیلز، یکی از بهترین پروژه‌های حوزه فناوری است که هنوز به بازار عرضه نشده و می‌تواند به یکی از کارآمدترین ابزار این حوزه تبدیل شود.


کد مطلب: 112830

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/112830/دوچرخه-تاشو-کابل-شارژ-مچی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir