کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رضایت حداد عادل از عملکرد دولت

24 مرداد 1398 ساعت 8:58

در روزهای گذشته وزیر کشور تاکید کرد که دنبال دوزدن یا نادیده گرفتن قانون نیست. کدخدایی هم تاکید کرد شورای نگهبان تسلیم فشارها نمی‌شود. ستاد انتخابات کشور هم اعلام کرد که گزارش ورود نیروهای مسلح به انتخابات را به مردم می دهد.


در روزهای گذشته وزیر کشور تاکید کرد که دنبال دوزدن یا نادیده گرفتن قانون نیست. کدخدایی هم تاکید کرد شورای نگهبان تسلیم فشارها نمی‌شود. ستاد انتخابات کشور هم اعلام کرد که گزارش ورود نیروهای مسلح به انتخابات را به مردم می دهد.
به گزارش ایسنا، حدادعادل که طرفداران مذاکره را غربگرا معرفی کرد، عملکرد دولت را فرصتی برای اسلام‌گراها دانست. یک تشکل دانشجویی تاکید کرد که به صورت علنی وارد انتخابات می شود و اظهارات کرباسچی، کلاف اصلاحات را بیشتر سردرگم کرد.
در ادامه مهم‌ترین اخبار انتخاباتی در روزهای گذشته را مرور می کنیم:
دورزدن قانون نه،‌ رایزنی آری
وزیر کشور تصریح کرد که رایزنی وی با شورای نگهبان برای اجرای انتخابات است نه برای پیدا کردن راهی برای دور زدن قانون.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه «من به عنوان وزیر کشور مستمرا با شورای نگهبان جلسه دارم و موضوعاتی که از نظر ما مهم است را به آقایان کدخدایی و جنتی منتقل می‌کنم» اظهار کرد:«اما این رایزنی به معنای نادیده گرفتن قانون، دور زدن قانون یا ایجاد راهی میانبر برای بی‌توجهی به قانون نیست. ما درباره نحوه برگزاری انتخابات صحبت می‌کنیم؛ زیرا میان مجری و ناظر انتخابات تعامل لازم است.»
ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به انتخابات
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت که اگر دستگاه‌های نظارتی یا نیروهای مسلح قصد ورود به انتخابات را داشتند، باید گزارش آن را به مردم بدهیم.
جمال عرف در دوره آموزشی مجریان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:«هرگاه دستگاه‌های ناظر و سایر دستگاه‌های نظارتی و نیروهای مسلح قصد داشتند، در زمینه انتخابات ورود پیدا کنند، باید گزارش آن را تهیه کرده و منعکس کنیم. باید به مردم نشان دهیم که انتخاب آن‌ها نقش اصلی و اساسی دارد.
همچنین سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد:«مجریان و ناظران انتخابات حق ندارند به نفع یا ضرر جریان‌های سیاسی اظهار نظر کنند. بازرسی انتخابات وزارت کشور متخلفین را به دستگاه قضایی معرفی می‌کند.»
‏تعیین تکلیف کدخدایی برای فرش قرمز
کدخدایی بالاخره تکلیف فرش قرمز انتخابات را مشخص کرد.
وی در توییتی نوشت:«آنها که واجد شرایط قانونی نامزدی در انتخابات هستند، فرش قرمز قانون برایشان پهن است اما آنان که مشمول موانع قانونی‌اند، خط قرمز قانون اجازه نمی‌دهد به خانه ملت وارد شوند.»
کدخدایی در نشست خبری خود هم تاکید کرد که شورای نگهبان تسلیم هیچ فشاری نمی‌شود.
جنجال عبور برای کارگزاران 
دبیرکل حزب کارگزاران در مصاحبه‌ای انتقاد به رهبری و تشکیلات اصلاح‌طلبان وارد کرد. پس از بازتاب این مصاحبه در میان اصلاح‌طلبان، او در مصاحبه دیگر تاکید کرد که منظورش انتقاد به عارف بوده نه خاتمی و کارگزاران نمی خواهد راهش را از  اصلاحات جدا کند.  کرباسچی در توضیح مصاحبه اول خود گفت که همه اعتراض اصلاح‌طلبان به دلیل عملکرد عارف است. سایر اعضای کارگزاران هم تایید کردند که دنبال اصلاح روند جریان اصلاحات هستند نه جدا کردن خرج خود از این جریان.
رضایت حدادعادل از دولت
حدادعادل معتقد است که جامعه از عملکرد دولت ناراضی است و این نارضایتی فرصتی برای اسلامگراهاست. حداد اشاره داشت که طرفداران مذاکره غربگرا هستند و غیرمستقیم اشاره دارد که دلواپسان همان  اسلامگراها هستند.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در در بیستمین همایش انجمن‌های اسلامی مستقل سراسر کشور گفت: «اگرچه تا این لحظه تصیمی برای ورود به انتخابات پیش رو نگرفته‌ام ولی جریان اسلامگرا در انتخابات پیش‌رو فرصت‌ها و تهدیداتی دارد که می‌تواند از فرصت‌های آن استفاده کند. یکی از این فرصت‌ها نارضایتی جامعه از عملکرد دولت است. در نظرسنجی‌های صورت گرفته ۶۰ درصد مردم عنوان کرده‌اند که در انتخابات مجلس پیش‌رو به نامزدهای مخالف دولت رأی می‌دهند و فقط ۲۰ درصد ذکر کرده‌اند که رایشان به گزینه‌های موافق دولت است.»
موتلفه به دنبال ائتلاف بزرگ
دبیرکل حزب موتلفه هم تاکید کرده است که آنها دنبال ائتلاف بزرگ اصولگرایان هستند.
بادامچیان درباره نظر حزب مؤتلفه‌ اسلامی در خصوص شورای وحدت، اظهار داشت: « ما از این شورا جدا نمی‌شویم به دلیل آنکه می‌خواهیم ائتلاف بزرگ را شروع کنیم اما عضو این گروه هم نیستیم ولی با این حال، با آنها تعامل داریم.
ما در جبهه پیروان خط امام و رهبری، عضو هستیم اما در شورای وحدت عضو نیستیم و فقط همفکری می‌کنیم و با دوستان در ارتباط و تعامل هستیم.
ورود علنی دانشجویان به انتخابات
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از تشکل‌های دانشجویی نزدیک به اصولگرایان اعلام کرد که این تشکل دانشجویی حضور علنی در انتخابات خواهد داشت.
محمدامین مهدی پور  تصریح کرد:«ما مثل گذشته به صورت پرچمدار و علنی در انتخابات ورود پیدا می‌کنیم تا علاوه بر تعیین شاخص‌های مدنظر خود برای انتخاب کاندیدای اصلح، نماد عینی آن را هم مشخص کنیم.»


کد مطلب: 112971

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/112971/رضایت-حداد-عادل-عملکرد-دولت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir