کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگهداری از سگ نتیجه سست ایمانی است

1 شهريور 1398 ساعت 15:43

امام‌جمعه یزد با اشاره به تلاش جدی دشمنان کشور برای متزلزل کردن بنیان خانواده‌های ایرانی با ترویج سبک زندگی غربی، افزود: روی آوردن به نگهداری از سگ نتیجه غرب‌زدگی و سست ایمانی است.


امام‌جمعه یزد با اشاره به تلاش جدی دشمنان کشور برای متزلزل کردن بنیان خانواده‌های ایرانی با ترویج سبک زندگی غربی، افزود: روی آوردن به نگهداری از سگ نتیجه غرب‌زدگی و سست ایمانی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان یزد با گرامیداشت ایام عید مباهله، تصریح کرد: در چنین روزهایی بود که سوره مبارک انسان که به‌عنوان سوره هل اتی نیز شناخته می‌شود بر نبی مکرم اسلام (ص) نازل شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در آیاتی در این سوره به مسئله خانواده اشاره‌شده است و خداوند متعال خانواده امیرالمونین علی (ع) را در آیاتی به‌عنوان الگو معرفی کرده و از اقدام و عمل این بزرگواران ابراز رضایت می‌کند، یادآور شد: کرامت، ایثار و اخلاص این معصومین بی‌بدیل و مثال‌زدنی است.
امام‌جمعه یزد با اشاره به شأن نزول این سوره و بیان کرامتی که حضرت علی (ع)، حضرت زهرا (س) و فرزندانشان در حق مسکین، یتیم و اسیری که به خانه ایشان مراجعه کرده بودند، داشتند؛ اظهار داشت: این خانواده باید الگو زندگی امروز ما باشند و رفتار و عمل و کردار این معصومین را سرمشق اعمال خود قرار دهیم.
روی آوردن به نگهداری از سگ نتیجه غرب‌زدگی و سست ایمانی است
وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان و بدخواهان کشور و عاملان نفوذی استکبار به دنبال ترویج سبک زندگی غربی در بین خانواده‌های ایرانی هستند و تلاش دارند خانواده‌ها را از احکام الهی و اخلاق دور کنند، افزود: دشمن از ابزارهای گوناگون برای تحقق این هدف شوم خود استفاده می‌کند.
ناصری از فرهنگ زندگی با حیوانات و نگهداری از سگ در خانه وزندگی به‌عنوان یکی از این فرهنگ‌های بیگانه نام برد و متذکر شد: متأسفانه امروز با افرادی روبرو هستیم که به‌دوراز اخلاق و ارزش‌ها، حیواناتی مثل سگ را در خانه وزندگی خود نگه می‌دارند و بیان می‌کنند که بیشتر از فرزندانشان به این حیوانات علاقه دارند.
خطیب نماز جمعه این هفته یزد با انتقاد از اینکه عده‌ای به بهانه آشنا کردن کودکان با طبیعت، هم‌نشینی و زندگی و محبت افراطی به حیوانات را به آن‌ها آموزش می‌دهند و این فرهنگ بیگانه و باطل را ترویج می‌کنند، تبیین کرد: چنین رویه‌ای خسارت جبران‌ناپذیری برای بنیان خانواده و آینده آن به همراه خواهد داشت.
ضرورت توجه بیشتر دولتمردان به مسئله فرهنگ و ارزش‌های اسلامی
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب به‌طور ویژه‌ای نسبت به‌ضرورت اهتمام بیشتر مسئولین و دولتمردان به مسئله فرهنگ و ارزش‌های اسلامی تأکید کردند و نسبت به‌ضرورت هوشیاری نسبت به تلاش بی‌وقفه دشمنان برای ضربه به فرهنگ کشور هشدار دادند.
وی با اشاره به بهره‌گیری دشمنان از ابزارهای رسانه‌ای و فضای مجازی برای ترویج بی‌اخلاقی و ضربه به کشور، بیان داشت: در اکثر کشورهای دنیا رهایی فضای مجازی قابل‌قبول نیست و با اقدامات ضد ارزشی و هنجارهای جامعه در این فضا مقابله و برخورد می‌شود.
امام‌جمعه یزد مقابله جدی مسئولین و نهادهای ذی‌ربط با ولنگاری و بی‌اخلاقی در فضای مجازی را خواستار شد و افزود: خانواده‌ها نیز در خصوص استفاده بهینه و مناسب از فضای مجازی باید هوشیار باشند.
ناصری به توصیه‌های رهبری در خصوص ضرورت اهمیت دادن به مسئله حجاب و عفاف نیز اشاره کرد و متذکر شد: این مهم باید موردتوجه مدارس، نهادها و ادارات دولتی و اماکن عمومی قرار بگیرد.
لزوم حمایت مسئولین از تولیدکنندگان و کارآفرینان
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در این دیدار رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان به‌عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی نیز تأکید کردند و خواستار تسهیل شرایط در راستای فعالیت در عرصه تولیدی شدند، افزود: مسئولین باید به‌طورجدی از کسانی که به دنبال اشتغال‌زایی حقیقی بوده و به فکر ثروت‌اندوزی نیستند، حمایت کنند.
ناصری بابیان اینکه خوشبختانه امروز تلاش‌های مطلوبی برای رفع نیازهای صنایع در داخل کشور صورت گرفته و جوانان نخبه ما پای‌کار آمده‌اند، افزود: تقویت و حمایت از این ظرفیت‌ها وظیفه همه مسئولین است و راه‌حل برون‌رفت کشور از معضلات نیز همین مهم است.
امام‌جمعه یزد بر ضرورت تقویت گروه‌های جهادی و ترویج فرهنگ و روحیه جهادی در بین جوانان کشور نیز تأکید کرد و خاطرنشان کرد: آینده فردای کشور در دست جوانانی است که امروز تربیت می‌شوند.


کد مطلب: 113388

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/113388/نگهداری-سگ-نتیجه-سست-ایمانی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir