کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش تورم اتریش

3 شهريور 1398 ساعت 9:29

نرخ تورم اتریش به ۱.۴ درصد رسید.


نرخ تورم اتریش به ۱.۴ درصد رسید.
به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، متوسط نرخ تورم اتریش در ۱۲ ماه منتهی به ژوئیه با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به ماه ژوئن به ۱.۴ درصد رسید. این نرخ تورم که پایین‌ترین نرخ ثبت شده در اتریش از دسامبر ۲۰۱۶ تاکنون است، بیش از همه در نتیجه کاهش تورم لوازم منزل (از ۱.۲ درصد ماه ژوئن به ۰.۹ درصد در ماه ژوئیه)، فرهنگ و آموزش (از ۱.۶ درصد به ۱.۳ درصد) و بهداشت و درمان (از ۱.۵ درصد به ۰.۵ درصد) بوده است.
از سوی دیگر اما تورم در بخش حمل و نقل ثابت بوده است و در سطح ۰.۴ درصد باقی مانده است. تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی از ۰.۹ درصد به ۱.۱ درصد و در بخش رستوران و هتلداری از ۳.۱ درصد به ۳.۲ درصد افزایش پیدا کرده است.
از سوی دیگر مؤسسه مطالعات اقتصادی اتریش در گزارشی پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ را از ۱.۷ درصد قبلی به ۱.۵ درصد کاهش داد. این نرخ حدود ۸۰ درصد کمتر از نرخ رشد سال گذشته اتریش است. سال ۲۰۱۸ تولید ناخالص داخلی اتریش ۲.۷ درصد افزایش یافته بود.
متوسط نرخ تورم اتریش در بازه زمانی ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۳ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به تورم ۱۰.۲ درصدی سپتامبر ۱۹۷۴ و کمترین تورم ثبت شده مربوط به مارس ۱۹۵۹ با منفی ۳ درصد بوده است.
پیش‌تر صندوق بین‌المللی پول با اشاره به کاهش نرخ بیکاری و قرار داشتن نرخ تورم اتریش در سطح پایین‌تر از متوسط اتحادیه اروپا اعلام کرد رشد اقتصادی امسال اتریش به زیر دو درصد خواهد رسید و در میان مدت به طور متوسط معادل ۱.۷۵درصد خواهد بود. از سوی دیگر نرخ تورم در اتریش کماکان زیر دو درصد باقی خواهد ماند که اگر چه پایین‌تر از سطح هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی اروپاست اما به دولت در اجرای برنامه‌های محرک کمک خواهد کرد.


کد مطلب: 113473

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/113473/کاهش-تورم-اتریش

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir