کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصل عزاداری پس از عاشورا شروع میشود

19 شهريور 1398 ساعت 15:31

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: اصل عزاداری پس از عاشورا شروع می‌شود.


نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: اصل عزاداری پس از عاشورا شروع می‌شود.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز ظهر عاشورا، ضمن تسلیت این واقعه، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که در پناه امام حسین (ع) قرارمان داده و می‌توانیم در این روزها در چنین مراسمی حضور داشته باشیم.
وی ادامه داد: امروز مردم پایتخت شور و شعور حسینی، نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند و خوشبختانه زنجان است که شهری که در عزاداری‌ها برای امام حسین (ع) الگو است. همچنین مردم این شهر در برگزاری نماز پیشرو بوده و با شکوه خاصی نماز برگزار می‌شود. در حال حاضر، عصر انفجار اطلاعات است و همه چیز به سرعت مخابره می‌شود و همین مراسم عزاداری زنجانی‌ها جهانی شده و به الگویی تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اقامه نماز اول وقت به تاسی از امام حسین (ع)، افزود: اگر تنها نماز خواندن مهم بود، امام حسین (ع) می‌توانست به یاران خود بگوید که نماز را به صورت فرادی و تک‌تک برگزار کنند اما هدف از برگزاری نماز جماعت در میانه جنگ در ظهر عاشورا، ترویج نماز به صورت جماعت بود.
خاتمی تصریح کرد: در واقع هدف از برگزاری نماز جماعت در ظهر عاشورا، این بود که برای نسل ما نماز جماعت فرهنگ‌سازی و بر اهمیت این موضوع تاکید شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر بسیار بودن ثواب نماز جماعت، یادآور شد: یکی از صحابه پیامبر اکرم (ص) که فقط یک رکعت از نماز جماعت وی فوت شده بود، یک برده را آزاد کرد. سپس از پیامبر اکرم (ص) سئوال کرد که آیا این کار کافی است یا برده دیگری آزاد کنم که پیامبر فرمودند اگر کل دارایی دنیا را هم بدهی بازهم جبران نخواهد شد.
این مسئول عنوان کرد: آن‌گونه که سال گذشته نیز عنوان شد، اصل عزاداری پس از روز عاشورا است، در صورتی که ما همه انرژی خود را قبل از عاشورا صرف می‌کنیم و از هیئت‌های شاخص نیز خواهش شده که مراسم عزاداری تا شب ۱۴ و 15 محرم به صورت باشکوه برگزار شود.
خاتمی خاطرنشان کرد: نباید عزاداری‌ها محدود به روز عاشورا شود، بلکه باید پس از آن نیز مراسم باشکوه و عظمت برگزار شود.


کد مطلب: 114403

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/114403/اصل-عزاداری-عاشورا-شروع-میشود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir