کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرفروشترین آلبومهای موسیقی97 اعلام شد

13 مهر 1398 ساعت 16:16

آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی توانست رتبه اول پرفروش‌ترین آلبوم دیجیتال سال 97 را به خود اختصاص دهد.


آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی توانست رتبه اول پرفروش‌ترین آلبوم دیجیتال سال 97 را به خود اختصاص دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آمار منتشر شده از سایت بیپ‌تونز، بزرگترین فروشگاه دانلود قانونی موسیقی در ایران، سبک پاپ با آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی، به عنوان پرفروش‌ترین سبک سال شناخته شد.
 
سبک کلاسیک ایرانی با آلبوم «ایران من» همایون شجریان و سهراب پورناظری و سبک راک با آلبوم «شال» کاوه آفاق در رتبه‌های بعدی پرفروش‌ترین سبک‌های 97 قرار دارند. موسیقی کودک، فولکلور و موسیقی فیلم نیز از جمله سبک‌های پرفروش سال گذشته بوده‌اند.
 
در میان 6 آلبوم پرفروش سال 97، «ایران من» تنها اثر غیر پاپ و دارنده‌ی رتبه دوم است.
 
آلبوم‌های «شهر دیوونه» احسان خواجه‌امیری، «کجا باید برم» روزبه بمانی، «دریا» مسیح و آرش عدل پرور، و «زندگی کن» رضا صادقی نیز رتبه‌های بعدی پرفروش‌های سال 97 را به خود اختصاص داده‌اند.
 
در میان سبک‌های پرفروش 97، سبک تلفیقی تنها سبکی بوده است که بیشترین میزان کاهش فروش نسبت به سال 96 را تجربه کرده است.
 
همچنین سبک پاپ 36.5 درصد، کلاسیک ایرانی 24.5 درصد و راک 20.8 درصد از کل فروش دیجیتال موسیقی در سال 97 را از آن خود کرده‌اند.
 
بر اساس همین آمار، سبک کلاسیک ایرانی با تعداد 118 آلبوم منتشر شده و سپس سبک پاپ با 85 آلبوم منتشر شده در سال 97 به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم جای گرفته و سبک کلاسیکال با 45 آلبوم منتشر شده پس از این دو، بالاتر از سبک‌های پرطرفداری، چون راک و تلفیقی قرار گرفته است.
 


کد مطلب: 115826

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/115826/پرفروشترین-آلبومهای-موسیقی97-اعلام

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir