کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعزام زائران اربعین در امنیت جریان دارد

13 مهر 1398 ساعت 18:14

رییس سازمان حج و زیارت گفت: روند اعزام زائران اربعین از استان‌های مختلف و خروج از مرزها به مقصد کربلا و اعتاب مقدس در عراق در نهایت نظم، آرامش و امنیت در حال انجام است.


رییس سازمان حج و زیارت گفت: روند اعزام زائران اربعین از استان‌های مختلف و خروج از مرزها به مقصد کربلا و اعتاب مقدس در عراق در نهایت نظم، آرامش و امنیت در حال انجام است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی‌رضا رشیدیان با اشاره به آخرین وضعیت نام‌نویسی زائران اربعین و اعزام‌ها از استان‌های مختلف، اظهار کرد: برخی ناآرامی‌های روزهای اخیر عراق مشکلی در مسیر تداوم عزیمت زائران کشورمان به عتبات عالیات ایجاد نکرده و بعد از وقفه‌ای کوتاه در یکی دو مورد از مرزهای زمینی خروجی دوباره اعزام‌ها همانند گذشته از مرزها  انجام می‌شود.
وی افزود: مشکلی در مسیر خروج زائران اربعین از مرزهای زمینی شلمچه، چذابه و مهران وجود ندارد. ضمن این‌که امنیت مسیر زائران اربعین حسینی به صورت کامل از سوی کشور میزبان تامین شده است و هیچ مشکلی در اعزام‌ها و طول مسیر وجود ندارد.
رشیدیان با اشاره به استقبالی که از نام‌نویسی در سامانه سماح صورت گرفته است، ادامه داد: تا امروز (شنبه ۱۳ مهرماه) بیش از ۲ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.
او با بیان این‌که سازمان حج و زیارت به عنوان متولی بحث زیارت در کشور با تمام توان در کنار ستاد مرکزی اربعین و سایر کمیته‌های مربوط به زائران اربعین خدمت می‌کند، افزود: ثبت نام از زائران همچنان با جدیت و استقبال متقاضیان ادامه دارد. اعزام زائران نیز که از روزهای قبل آغاز شده، در ایام پیش رو شتاب بیشتری می‌گیرد.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که شهرهای زیارتی کشور میزبان مهیای خدمت به زائران اربعین است، گفت: پیش‌بینی شده در اربعین امسال بیش از ۳ میلیون نفر از  ایران به عراق سفر کنند و آماری بی‌نظیر از حضور زائران اهل بیت (ع) در سال‌های اخیر به ثبت برسد.
وی با بیان این‌که فضاسازی رسانه‌های معاند و غربی نسبت به برخی مسائل  کشور عراق  تاثیری در میهمان‌نوازی سالانه مردم غیور و فهیم عراق در برپایی و نمایش شور و شعور حسینی زائران اربعین ندارد، اظهار کرد: براساس برآوردها امسال شاهد حضور میلیون‌ها نفر از زائران کشورمان و دیگر کشورها در این راهپیمایی عظیم خواهیم بود و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت نمایشی از وحدت، اقتدار، شور و شعور حسینی و اسلام راستین و حرکت به سمت تمدن بزرگ اسلامی را دراین مراسم به نمایش می‌گذارند.
 
رشیدیان بیان کرد: مراسم اربعین حسینی امسال هم نمایشی مقتدرانه از همدلی و همراهی در منظر جهانی خواهد شد.


کد مطلب: 115834

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/115834/اعزام-زائران-اربعین-امنیت-جریان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir