کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهره برداری از 60خوابگاه دانشجویی در کشور

17 مهر 1398 ساعت 13:19

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال ۶۰ خوابگاه جدید با ظرفیت ۱۲ هزار نفر در دانشگاه‌های کشور به بهره‌برداری رسیده است.


رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال ۶۰ خوابگاه جدید با ظرفیت ۱۲ هزار نفر در دانشگاه‌های کشور به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی امروز (چهارشنبه) در حاشیه افتتاح دو طرح عمرانی و بازدید از خوابگاه‌های دانشگاه شهیدچمران اهواز اظهار داشت: تعداد خوابگاه‌های دانشجویی کشور به یک هزار و 100 خوابگاه مجردی ملکی و 300 خوابگاه خودگردان مجوزدار رسیده است.
وی درخصوص وضعیت دانشگاه شهید چمران اهواز در بخش خوابگاهی، عنوان کرد: شرایط این دانشگاه به لحاظ مسائل محیطی با مناطق دیگر کشور متفاوت است و اصطکاک ساختمان‌ها و تجهیزات نیز بیشتر است. خوشبختانه در سال‌های اخیر طرح‌های خوبی در بخش دانشجویی اجراشده و کیفیت فضاها ارتقاء یافته است.
رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه باید حدود 70 هزار نفر به ظرفیت خوابگاهی افزوده شود خاطرنشان کرد: ساخت خوابگاه‌های جدید با تسهیلات لازم در دستور کار است که درصورتی‌که بخش خصوصی یا دانشگاه‌ها بخواهند این خوابگاه‌ها را احداث کنند از وام بانکی با دو سال تنفس بهره خواهند برد. در حال حاضر حدود ۲۸ تا ۳۰ دانشگاه مجوز استفاده از وام بانکی را برای ساخت خوابگاه دریافت کرده‌اند.
دکتر صدیقی درخصوص جذب دانشجویان خارجی نیز افزود: جذب این دانشجویان در ردیف برنامه‌های اصلی وزارت علوم قرار دارد و توسعه خوبی در جذب دانشجویان شهریه‌پرداز صورت گرفته است.
وی ادامه داد: ۲۹ هزار نفر دانشجوی خارجی در وزارت علوم، بیش از هشت هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی و حدود سه هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحصیل می‌کنند که امید است تا پایان برنامه ششم توسعه به ۷۴ تا ۷۵ هزار نفر برسند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، در سفر یک‌روزه دکتر صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان به استان خوزستان از خوابگاه شهید مجدزاده دانشگاه شهید چمران اهواز بازدید شد.
همچنین دو طرح سلف‌سرویس خوابگاه دخترانه حضرت معصومه(س) با مساحت 320 مترمربع، بااعتبار 900 میلیون تومان و زمین چمن خوابگاه پسرانه شهید علم‌الهدی با مساحت 1080 مترمربع و اعتبار 700 میلیون تومان افتتاح گردید.


کد مطلب: 116089

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/116089/بهره-برداری-60خوابگاه-دانشجویی-کشور

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir