کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهورز روستای لردگان رفع اتهام شد

18 مهر 1398 ساعت 13:26

چهارشنبه هفته گذشته ماجرای ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا در شهرستان لردگان به ویروس ایدز حرف و حدیث های زیادی برانگیخت.


چهارشنبه هفته گذشته ماجرای ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا در شهرستان لردگان به ویروس ایدز حرف و حدیث های زیادی برانگیخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ از هفته گذشته که خبر ابتلای تعدادی از اهالی روستای چنار محمودی از توابع لردگان به ویروس HIV منتشر شد، بسیاری از رسانه های داخل و خارج به بررسی جنبه های بهداشتی، پزشکی و اجتماعی این موضوع پرداختند. دراین میان عده ای از مردم نیز دست به اعتراض زدند زیرا معتقد بودند که مامور بهورز شبکه بهداشتی وزارت بهداشت عامل انتقال ویروس ایدز به روستاییان بوده است.
پس از انتشار خبر ابتلای تعدادی از اهالی این روستا به ویروس ایدز و بازداشت بهورز روستا، سعید نمکی وزیر بهداشت اعلام کرد که بهورز بی تقصیر است و از مسئولان قوه قضائیه خواست تا او را آزاد کنند. در ادامه نیز این موضوع به مجلس کشیده شد و رئیس مجلس به اعضای کمیسیون بهداشت ماموریت داد تا برای بررسی دقیق تر موضوع به لردگان بروند.
پس از بررسی‌های انجام شده سخنگوی دولت هر گونه استفاده از سرنگ آلوده توسط بهورز این روستا را تکذیب کرد و اعلام شد که 95 درصد مردم این روستا سلامت هستند و به این ویروس آلوده نشده اند. در پایان نیز وزیر بهداشت دستور ایجاد یک مرکز خدمات جامع سلامت در روستای چنار محمودی را داد و تاکید کرد که تیمی تخصصی و فوق‌تخصصی در این مرکز مستقر شود.
لازم به توضیح است: ایدز، نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی(HIV) ایجاد می‌شود. راه های انتقال این بیماری از چهار روش سرنگ مشترک (عمدتا بین معتادان تزریقی)، ارتباط جنسی محافظت نشده، تزریق خون یا فرآورده خونی آلوده و از مادر مبتلا به نوزاد منتقل می شود و روش دیگری برای انتقال ندارد. روبوسی، با هم غذا خوردن و نشست و برخاست با مبتلایان به این ویروس عامل انتقال نیست


کد مطلب: 116152

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/116152/بهورز-روستای-لردگان-رفع-اتهام

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir