کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درمان افسردگی با تغذیه سالم

21 مهر 1398 ساعت 14:33

مصرف میوه‌ها و سبزیجات فوائد بی‌شماری برای سلامتی و مقابله با انواعی از بیماری‌ها دارد که می‌توان افسردگی را نیز در این فهرست قرار داد.


مصرف میوه‌ها و سبزیجات فوائد بی‌شماری برای سلامتی و مقابله با انواعی از بیماری‌ها دارد که می‌توان افسردگی را نیز در این فهرست قرار داد.
به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف مرتب میوه‌ها و سبزیجات به جوانانی که افسردگی در آنان تشخیص داده شده کمک می‌کند تا علائم آزاردهنده این اختلال خُلقی را در خود کاهش دهند. محققان در این مطالعه به این بیماران توصیه می‌کردند که بیشتر رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال کنند.     
در این بررسی محققان استرالیایی تاثیر عادات غذایی ۷۶ بزرگسال در گروه سنی ۱۷ تا ۳۵ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. این مطالعه بیشتر بر افرادی تمرکز داشته که علائم افسردگی در آنان تشخیص داده شده و مصرف غذاهای فرآوری شده، چربی‌های اشباع و مواد قندی آنان بسیار بالا بوده‌ است.
محققان این افراد را به دو گروه تقسیم کردند. گروه نخست دستورالعمل‌های تغذیه‌ای و بودجه خرید میوه و سبزیجات دریافت کرده اما برای گروه دوم این کار انجام نگرفت. در پایان مطالعه مشاهده شد در گروهی که دستورالعمل‌های تغذیه‌ای را رعایت کرده بودند علائم افسردگی کاسته شده و خلق و خوی آنها بهبود داشته‌ است.
به گفته محققان بهبود علائم افسردگی این بیماران تا سه ماه بعد نیز ادامه داشته‌ است.
به گزارش سایت تخصصی مدیکال دیلی، محققان استرالیایی اظهار داشتند: یافته‌های بدست آمده تایید کننده شواهدی دیگری است که نشان می‌دهد رژیم غذایی سالم، درمانی موثر در بهبود علائم افسردگی است. مصرف میوه‌ها و سبزیجات به کاهش التهاب کمک می‌کند و این در حالیست که التهاب با عادات نامناسب غذایی و افزایش خطر افسردگی مرتبط است.


کد مطلب: 116333

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/116333/درمان-افسردگی-تغذیه-سالم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir