کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از مرز خسروی زودتر به کربلا میرسید!

22 مهر 1398 ساعت 12:25

خسروی در اولین میزبانی خود لحظات پرشوری را طی می‌کند و تا به امروز بیش از 130 هزار زائر از این مرز راهی عتبات عالیات شده‌اند.


خسروی در اولین میزبانی خود لحظات پرشوری را طی می‌کند و تا به امروز بیش از 130 هزار زائر از این مرز راهی عتبات عالیات شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این مرز که نزدیکترین فاصله تا کربلای معلی را دارد و نام "دروازه کربلا" را یدک می‌کشد، امسال توانست بعد از هفت سال دوباره میزبان زائران کربلای معلی باشد. میزبانی که به همت تمام مردم و مسئولین استان تا به امروز به شایستگی انجام شده و هر لحظه بر شور و حرارت آن افزوده می‌شود.
 در مرز خسروی زوار به راحتی و با کمترین مشکل می‌توانند راهی عتبات عالیات شوند. مسیرهای منتهی به این مرز ترافیک روانی دارد و در خود پایانه خسروی نیز با فعالیت 58 گیت کار خروج زوار به راحتی صورت می‌گیرد.
مسعود بهرام نژاد سخنگوی ستاد اربعین استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به حال و هوای پُرشور مرز خسروی، گفت: خوشبختانه این مرز در اولین سال بازگشایی خود توانست با شایستگی میزبان زوار اباعبدالله(ع) باشد و تا به امروز خروج بیش از 130 هزار زائر از این مرز به ثبت رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر کار خروج زوار بصورت روان در حال انجام است و زوار می‌توانند با مراجعه به این مرز با کمترین میزان معطلی مُهر خروج از کشور را گرفته و راهی عتبات عالیات شوند.
بهرام نژاد به روزهای شلوغ تردد در مرز خسروی اشاره کرد و افزود: پنجشنبه و جمعه هفته گذشته (18 و 19 مهر) روزهای شلوغی را پشت سرگذاشتیم، بطوری که روزانه 30 هزار نفر در فاصله چندساعت فعالیت مرز از پایانه خسروی عبور کردند، اما در حال حاضر خوشخبتانه تردد در مرز روان است و زوار می‌توانند به راحتی از این مرز عبور کرده و راهی کربلای معلی شوند.
بهرام نژاد با اشاره به ظرفیت اسکان شبانه 10 تا 15 هزار نفر در مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین، گفت: در حال حاضر شبانه بطور میانگین 6500 تا هفت هزار زائر در مرز اسکان داده می‌شوند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی همچنین به ظرفیت توزیع روزانه 25 تا 30 هزار پُرس غذا در مرز خسروی اشاره کرد وا فزود: توزیع غذا به تعداد زوار در حال انجام است و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.
سخنگوی ستاد اربعین استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به ظرفیت پارکینگ‌های در نظر گرفته شده داشت و افزود: درروزهای شلوغ فعالیت مرز تا 80 درصد ظرفیت پارکینگ‌ها پُر شد، اما در حال حاضر بیش از 50 درصد ظرفیت پارکینگ‌ها اشغال شده و در این زمینه هم مشکلی برای ورود زوار جدید وجود ندارد.
بهرام نژاد با اشاره به شروع موج بازگشت زوار از روز گذشته، گفت: پیش بینی می شود موج بازگشت با شدت بیشتری برای تردد همراه باشد، چرا که زوار بصورت تجمعی و در بازه زمانی کوتاهی به کشور بازمی‌گردند، اما خوشبختانه با مدیریت صورت گرفته و نیز از طرفی هوشمندی زوار و زمانبندی مناسب آنها برای بازگشت که از چند روز مانده به اربعین شروع شده، پیش‌بینی می‌شود امسال مشکل چندانی در موج بازگشت نداشته باشیم.
وی افزود: در حال حاضر ساعت کار مرز برای خروج از کشور از شش صبح تا حدود 16 بعدازظهر است، اما در موج بازگشت ساعت کار مرز بصورت 24 ساعته خواهد بود و زوار می‌توانند در هر زمان وارد کشور شوند.
بهرام نژاد با بیان اینکه مشکل امنیتی تا به امروز در مرز خسروی گزارش نشده، گفت: خوشبختانه امنیت کامل در مرز برقرار است و زوار در سلامت و امنیت کامل در مرز خسروی تردد می‌کنند.


کد مطلب: 116393

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/116393/مرز-خسروی-زودتر-کربلا-میرسید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir