کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال در دیدار رییس هیات پرتغالی در بین المجالس:

ایران صرفا تعهد در برابر تعهد را میپذیرد

27 مهر 1398 ساعت 8:32

عضو هیات پارلمانی کشورمان در اجلاس IPU خواستار پایبندی اروپایی ها به برجام شد.


عضو هیات پارلمانی کشورمان در اجلاس IPU خواستار پایبندی اروپایی ها به برجام شد.

به گزارش مردم سالاری آنلاین، مصطفی کواکبیان، عضو هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال در حاشیه برگزاری یکصد و چهل و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی ‪IPU‬ با دوارت پاچگو، رییس هیات پرتغال دیدار کرد.

کواکبیان در این دیدار با تاکید بر توسعه روابط و مناسبات فیمابین بویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری، گفت: روابط تاریخی و دوستانه دو کشور امری مهم محسوب می‌شود از این رو می توان با تکیه بر این موضوع سطح همکاری‌های دو کشور را افزایش دهیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، تصریح کرد: باید یادآور شد امروزه نقش گروههای دوستی در تقویت هرچه بیشتر همکاری های دوجانبه موضوع مهمی تلقی می‌شود که این مهم در روابط تهران - لیسبون نیز موثر خواهد بود.

وی در این دیدار ضمن درخواست برای رفع مشکلات در زمینه صدور ویزا برای ایرانیان، ادامه داد: همگان اعتقاد دارند تسهیل در صدور روادید می‌تواند به افزایش سطح مناسبات کشورها کمک کند که این امر از سوی لیسبون باید مورد توجه قرار بگیرد.

کواکبیان تاکید کرد: نباید فراموش کرد که پایبندی کشورهای اروپایی به تعهدات خویش در برجام موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: خروج آمریکا از برجام و عدم پایبندی به اصول و قوانین بین المللی موضوعی محکوم است که باید از سوی اروپایی ها نیز مورد توجه قرار بگیرد؛ در واقع در این راستا طرف های برجامی باید با عمل به تعهدات خودشان در واقعیت نشان دهند که برخلاف خواسته‌های کاخ سفید گام بر می دارند./


کد مطلب: 116685

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/116685/ایران-صرفا-تعهد-برابر-میپذیرد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir