کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احمدي‌نژاد در جلسه مشترک دولت و نمایندگان:

صرفه‌جويي را از دولت و مجلس شروع كنيم

خبرگزاری ايسنا , 8 مرداد 1391 ساعت 22:47

رييس‌جمهور با بيان اين كه همه دستگاه‌هاي دولتي بايد در جايگاه خود دولت را براي عبور از شرايط پيش آمده براي كشور ياري كنند، تاكيد كرد: براي عبور موفق از شرايط امروز بايد همه دستگاه‌هاي مختلف به يك تحليل مشترك از اقتصاد رسيده و بر مبناي آن به وظايف خود براي گذشتن از مقطع فعلي عمل كنند.


دكتر محمود احمدي‌نژاد شامگاه امروز (يكشنبه) در جلسه مشترك اعضاي دولت و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شرايط روز كشور گفت: شرايط امروز همدلي، همراهي و هم‌افزايي بيش از پيش توان‌ها و نيروها را مي‌طلبد و بايد همه در كنار هم كشور را به پيش ببريم.

وي اظهار داشت: نبايد اين گونه تصور كرد كه دولت به تنهايي مي‌تواند كارها را به پيش ببرد بلكه هر فرد و دستگاهي بايد در جايگاه خودش به پيشبرد امور كشور كمك كند.

رييس‌جمهور تصريح كرد: البته نبايد انتظار داشت كه مثلا قوه قضائيه شوراي اقتصاد را اداره كند يا نمايندگان مجلس متولي مسايل اجرايي شوند بلكه بايد هر كس در جايگاه خود به وظايفش عمل كند و مهم اين است كه همه در راستاي هم، پشتيبان هم و به نيت هم‌افزايي توان‌ عمومي كشور عمل كنند.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اين كه دولت امروز همه توان خود را بسيج كرده و تا روز و ثانيه آخر مانند روز اول كار خواهد كرد، گفت: دشمن فشارهاي زيادي به كشور وارد مي‌كند و شرايط دشواري ايجاد كرده است كه البته انتظاري غير از او نيست چرا كه تصور مي‌كند گلوگاهي يافته تا از آن ناحيه به كشور فشار وارد كند اما اين همان جايي است كه بايد يك‌بار براي هميشه دشمن را از رويكرد و عملكردش مايوس و پشيمان كنيم.

رييس‌جمهور ادامه داد: بايد دست در دست يكديگر داده و همه فشارها و سختي‌ها را به فرصت و اهرمي مثبت براي ساختن كشور و تكميل و تقويت زيرساخت‌ها تبديل كرد تا جمهوري اسلامي ايران به قدرتي مستحكم و مقتدر تبديل شود كه دشمن پس از اين به خود اجازه انديشدن به تهديد و تحريم آن را ندهد.

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه اظهار داشت: البته بايد اين نكته را در نظر داشت كه امور اجرايي را نمي‌توان از مصادر مختلف و از بيش از يك جايگاه اداره كرد و در امر اجرا همه همراهي‌ها و همكاري‌ها بايد در طول هم قرار گيرند چرا كه اگر در اين عرصه همكاري‌ها در عرض هم قرار گيرند، امور را مختل خواهند كرد.

رييس‌جمهور با بيان اين كه امروز كشور به تمركز مديريت نياز دارد، تصريح كرد: همه بايد كمك كنند تا مديريت امور در يك بستر متمركز شود تا اگر دشمن سنگي به سوي كشور پرتاب كرد، ۱۰ برابر آن پاسخ دريافت كند؛ تا از كرده خود پشيمان و براي هميشه از دشمني با ملت ايران مأيوس شود.

دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين كه «مطمئن هستم به لطف و با ياري خدا از اين مقطع عبور خواهيم كرد»، گفت: امروز بايد به اين موضوع فكر كرد كه با تبديل دشواري‌هاي امروز به فرصت، اقتصاد كشور را به اقتصادي پويا تبديل شود تا در بين ۱۰ اقتصاد برتر جهان قرار گيرد.

رييس‌جمهور با اشاره به اين كه بايد هزينه‌ها را سامان داد و جلوي هرگونه اسراف و هدر رفتن سرمايه‌ها را گرفت، خاطرنشان كرد: بايد صرفه‌جويي در هزينه‌ها را از خود دولت و مجلس شروع كنيم و اجازه ندهيم شيب صرفه‌جويي‌ها در هزينه‌هاي عمومي به سوي مردم نيل دهد.

دكتر احمدي‌نژاد گفت: امروز بايد به اين موضوع فكر كرد كه با تبديل دشواري‌هاي امروز به فرصت، اقتصاد كشور را به اقتصادي پويا تبديل شود تا در بين ۱۰ اقتصاد برتر جهان قرار گيرد

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه در كشور تمايل شديدي به استفاده از بودجه عمومي وجود دارد، اضافه كرد: از آنجا كه استفاده از بودجه عمومي راحت‌تر از شيوه‌هاي ديگر تأمين هزينه‌ها بوده است، اين رويه در كشور كاملا باب شده اما دولت با نيت اصلاح اين رويه حتي اجراي طرح‌هاي عظيم مهر ماندگار را كه همه آنها طرح‌هاي زيربنايي و مؤثر در ارتقا توليد، افزايش ثروت و تسريع رشد اقتصادي است، به تبديل سرمايه‌ها و اموال راكد دستگاه‌ها به پول نقد و سرمايه‌هاي مولد و استفاده از آنها موكول كرده و كمترين اعتبارات بودجه اي ممكن را به اين طرح ها اختصاص داده است.

رييس‌جمهور با تشكر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي بازگذاشتن دست دولت در تبديل سرمايه‌هاي راكد به سرمايه‌هاي زاينده اظهار داشت: متأسفانه سال گذشته با وجود همكاري و همراهي خوب مجلس، موتور دولت دير به راه افتاد و تا آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي لازم براي اجرايي كردن اين ايده تهيه و ابلاغ شود، سال به پايان رسيد، اما تا امروز حجم سرمايه‌هاي راكد تبديل شده به پول نقد به بيش از ۵۰ هزار ميليارد تومان رسيده كه تا پايان سال به بيش از ۷۰ هزار ميليارد تومان خواهد رسيد.

دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: همه بايد با صرفه‌جويي در هزينه‌ها و تبديل اموال راكد به سرمايه‌هاي مولد، دولت را همراهي كنند و به عنوان مثال مجلس شوراي اسلامي نيز از احداث ساختمان‌هاي جديد كه نيازي به آنها ندارد، منصرف شده و همراه ساير دستگاه‌ها تا آنجا كه امكان دارد در هزينه‌هاي جاري و اداري نيز صرفه‌جويي كند.

رييس‌جمهور با بيان اين كه دولت در اين عرصه پيشگام شده است، خاطرنشان كرد: وزير اقتصاد و رييس كل بانك مركزي از سوي دولت مأمور شده‌اند تا اموال مازاد بانك‌ها را شناسايي كرده و با فروش آنها درآمدهاي حاصل را در راه پرداخت تسهيلات بانكي به جريان بيندازند.

دكتر احمدي‌نژاد تأكيد كرد: همه دستگاه‌ها بايد بر اساس يك برداشت و تحليل مشترك از اقتصاد عمل كنند چرا كه برداشت‌هاي متفاوت عملكردها را هم‌افزا نخواهد كرد و لازم است اعضاي دولت و نمايندگان مجلس در جلسه‌اي ديگر بر روي يك طرح به عنوان طرح اوليه بحث و تبادل نظر كرده، آن را چك‌كاري نمايند تا يك برنامه و نقشه راه جامع در عرصه اقتصاد براي اجرا تهيه نمايند.

رييس جمهور همچنين با بيان اين كه چهار سال زمان زيادي است، اما خيلي سريع به سر خواهد آمد، گفت: فرصتي كه براي خدمت به مردم در اختيار كارگزاران دولت و نمايندگان مجلس قرار گرفته فرصتي استثنايي و ارزشمند است كه بايد آن را با خدماتي عالمانه، هوشمندانه و خالصانه به مقطعي ماندگار تبديل كنيم.


کد مطلب: 1172

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/1172/صرفه-جويي-دولت-مجلس-شروع-كنيم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir