کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فیلمساز ایرانی برنده جشنواره فیلم کوتاه چین

19 آبان 1398 ساعت 12:01

فیلم کوتاه "چشمانت را ببند" اثر «ابوذر حیدری» فیلمساز ایرانی در هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه آسیایی «لینگ چانگ» چین موفق به کسب تندیس زرین و لوح تقدیر شد.


فیلم کوتاه "چشمانت را ببند" اثر «ابوذر حیدری» فیلمساز ایرانی در هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه آسیایی «لینگ چانگ» چین موفق به کسب تندیس زرین و لوح تقدیر شد.
به گزارش ایرنا جوایز این فیلم شامل لوح تقدیر و تندیس زرین به نمایندگی از کارگردان به «عباسعلی وفایی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین اعطا شد.
از ایران دو فیلم در بخش نهایی این جشنواره شرکت کرده بودند که فیلم چشمانت را ببند موفق به کسب این عنوان شد.  

 رئیس انجمن هنرمندان تلویزیون چین «هو زان فَن» در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: امسال در مجموع چهار هزار و ۷۷۳ فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در مقایسه با سال گذشته از نظر کمی و کیفی افزایش داشته است.

او افزود جشنواره هنری بین المللی فیلم کوتاه آسیایی «لینگ چانگ»، امسال با حضور فیلمسازانی از داخل و خارج از چین از جمله ایران، اسلوونی، هند، پاکستان و سوریه برگزار شد.

در پایان این جشنواره ۴۲ اثر در مجموع حایز عنوان بهترین فیلم کوتاه این جشنواره شدند علاوه بر این، ۸۰ اثر هم به عنوان برنده جایزه عالی و ۱۲۵ اثر هم به عنوان برنده جایزه خوب انتخاب شدند.

همچنین در این جشنواره جایزه بهترین آثار واحد بین المللی، جایزه بهترین آثار واحد صنعتگر کشور بزرگ و همچنین جایزه بهترین آثار بخش «پینگ آن» چین نیز انتخاب شد.

در هفت سال گذشته، ۲۳ هزار و ۴۵۳ اثر در جشنواره فیلم کوتاه آسیا شرکت کرده است.


کد مطلب: 117923

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/117923/فیلمساز-ایرانی-برنده-جشنواره-فیلم-کوتاه-چین

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir