کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمایت کلانتری از سهمیه بندی بنزین

28 آبان 1398 ساعت 14:45

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اجرای سهمیه‌بندی بنزین نه تنها از حجم مصرف آن در کشور می‌کاهد بلکه این اقدام تاثیر مثبتی بر محیط زیست به ویژه کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها دارد.


معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اجرای سهمیه‌بندی بنزین نه تنها از حجم مصرف آن در کشور می‌کاهد بلکه این اقدام تاثیر مثبتی بر محیط زیست به ویژه کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها دارد.
عیسی کلانتری روز سه‌شنبه در حاشیه "همایش ملی راهبردهای سازگاری با کم‌آبی مناطق خشک و نیمه‌خشک"  در سبزوار طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در ایران مصرف می‌شود و بر همین اساس هم‌اینک صنعت خودرو از عمده‌ترین عوامل آلودگی زیست محیطی در سطح کشور است.
وی ادامه داد: همه کلانشهرهای کشور با پدیده آلودگی هوا مواجه هستند که یکی از عوامل قطعی و بسیار عمده آن افزایش مصرف سوخت بنزین است.
رئیس سازمان محیط زیست گفت: در چنین شرایطی سهمیه‌بندی عمومی عرضه بنزین تاثیری چشمگیر در مدیریت مصرف آن، کاهش آلودگی هوا، و ترافیک خودرویی و برخی دیگر از معضلات شهری دارد.
کلانتری که برای حضور در همایش ملی راهبردهای سازگاری با کم‌آبی مناطق خشک و نیمه‌خشک به سبزوار سفر کرده بود ظهر امروز این شهر را به مقصد مشهد واقع در فاصله ۳۲۰ کیلومتری شرق سبزوار ترک کرد.
در پی اعلام نرخ جدید بنزین اعتراضهایی نسبت به آن صورت گرفت. این اعتراضها به اصلاح قیمت بنزین که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت. در برخی شهرها اعتراض تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد.
علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه ۲۴ آبان تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تاکید کرده‌اند    که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.
همچنین دولت با توجه به دغدهه‌هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی را که از این مسیر به دست می‌آید در قالب یارانه ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند. مهمترین مسئله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.
دولت تاکید کرده است که به سرعت سازوکار پرداخت یارانه اصلاح قیمت بنزین اعلام می‌شود و ۶۰ میلیون ایرانی از آن بهره‌مند خواهند شد.


کد مطلب: 118506

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/118506/حمایت-کلانتری-سهمیه-بندی-بنزین

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir