کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تسهیلات 50 میلیونی برای تاکسی‌های فرسوده

11 آذر 1398 ساعت 9:42

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی از افزایش تسهیلات قرض الحسنه نوسازی تاکسی‌های پایتخت به 50 میلیون تومان خبر داد.


معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی از افزایش تسهیلات قرض الحسنه نوسازی تاکسی‌های پایتخت به 50 میلیون تومان خبر داد.
علی محتشمی پور در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تسهیلات نوسازی تاکسی‌های پایتخت با بیان اینکه در شهر تهران 25 هزار تاکسی فرسوده فعال هستند، گفت: متاسفانه در سالهای اخیر به علت عدم تامین منابع مالی لازم و همچنین کاهش تولید و تحویل خودروها مطابق با استاندارد تاکسی، شاهد روند افزایش تاکسی‌های فرسوده در سطح شهر هستیم.
وی با تاکید بر لزوم مشارکت رانندگان تاکسی در نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: در سالهای اخیر تحریم های ظالمانه موجب برهم خوردن بازار تعادل خودرو  و افزایش قیمت آن شد؛ به گونه‌ای که افزایش قیمت خودرو بر توان  رانندگان تاکسی و حتی بخش خصوصی تاثیر منفی گذاشت و آنها موافق به نوسازی نشدند.
محتشمی پور افزود: شهرداری تهران با هدف افزایش توان مالی رانندگان در راستای کاهش فاصله قیمت تعیین شده تاکسی، با تکیه بر منابع مالی شهرداری و در چارچوب ضوابط، تسهیلاتی را فراهم کرده که تاکسیرانی با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه با سود 4درصد نسبت به اسقاط خودرو و نوسازی تاکسی اقدام کند.
معاون فنی سازمان تاکسیرانی با تاکید بر اینکه برابر هماهنگی به عمل آمده با همکاری صندوق کارآفرینی امید و شرکت ایران خودرو تسهیلات به تاکسیرانان از 40 میلیون تومان به 50 میلیون برای خرید پژو 405 افزایش یافته است، گفت: برهمین اساس  رانندگان تاکسی که مالک بوده و دارای پروانه معتبر تاکسیرانی هستند، می‌توانند برای نوسازی تاکسی خود  به دفاتر هماهنگی تاکسیرانان مراجعه کرده و نسبت به  ثبت نام رسمی نوسازی تاکسی اقدام کنند و بعد از آن نیز معاونت نوسازی پس از بررسی درخواست مالکان تاکسی،  برای آنها معرفی نامه نوسازی صادر می‌کند.
وی در مورد دغدغه رانندگان تاکسی در مورد زمان بر بودن فاصله اسقاط تاکسی فرسوده و دریافت تاکسی جدید که معمولا چندماه طول زمان می‌برد، گفت: این مشکل حل شده است به گونه‌ای که بعد از ثبت نام و تامین منابع بلافاصله خودرو تحویل نمایندگی می‌شود و در همان روز رانندگان می‌توانند تاکسی‌های فرسوده خود را به مراکز اسقاط تحویل دهند و بدون فوت وقت به چرخه خدمت رسانی به مردم بازگردند.


کد مطلب: 119272

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/119272/تسهیلات-50-میلیونی-تاکسی-های-فرسوده

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir