کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهجوریت سینما در اراک

21 آذر 1398 ساعت 12:44

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان اعتبارات فرهنگی و هنری در استان مرکزی بسیار کم است.


نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان اعتبارات فرهنگی و هنری در استان مرکزی بسیار کم است.
علی اکبر کریمی در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان مرکزی با اشاره به تنوع و گستردگی مصادیق هنر و فرهنگ در استان بیان کرد: استان مرکزی با وجود اینکه براساس سبقه صنعتی خود شناخته می شود اما خاستگاه فرهنگ و هنر است و این تنوع در کمتر استانی دیده می شود و لازم است به این تنوع عنایت ویژه ای صورت گیرد.
وی تصریح کرد: سابقه سینما و تئاتر در استان مرکزی و اراک به بیش از 70 سال می رسد اما امروز سینما در اراک دچار مهجوریت است، همچنین با وجود داشتن ظرفیت و هنرمندان ارزشمندی در هنر تئاتر، اما تنها سالن بلک باکس استان در ساوه مستقر است.
کریمی با اشاره به پروژه های فرهنگی اراک همچون تالار و کتابخانه مرکزی که با پیشرفت فیزیکی بالا نیازمند حمایت برای تکمیل شدن هستند، گفت: در حدود 15 سال پیش احداث تالارهای مرکزی در سطح ملی مطرح شد، اما این تالارهنوز در اراک به بهره برداری نرسیده و ساخت آن با تاخیر مواجه است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی به وضیعت پرسنل مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک اشاره کرد که با تعطیلی این مرکز دچار مشکل شده اند و خواستار توجه جدی برای رفع این مشکلات شد.
وی با اشاره به وضعیت نشریات استان مرکزی بیان کرد: اراک دارای سابقه 110 ساله در حوزه نشریات است و روزنامه اتفاق در سال 1286 به چاپ می رسید، اما امروز شرایط نشریات در شان استان نیست و حمایت جدی در حوزه بیمه، مسکن، امنیت شغلی، ثبات شغلی خبرنگاران ضروری است، همچنین لازم است که عدالت در توزیع یارانه نشریات رعایت شود و مشکلاتی که با گرانی کاغذ، زینک و ... حادث شد باعث زمینگیر شدن بسیاری نشریات شده است که باید به آن توجه جدی شود.
کریمی با اشاره به موضوع مالیات نشریات، تصریح کرد: در قانون مالیات مستقیم، معافیت مالیاتی مطبوعات به صراحت بیان شده است و لازم است که وزیر ارشاد رایزنی با وزارت اقتصاد و دارایی برای رفع موانع اجرایی این قانون داشته باشد.
وی با تاکید بر تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری در استان مرکزی افزود: میزان اعتبارات فرهنگی و هنری در استان مرکزی بسیار کم است، خوشبختانه اخیرا گشایش هایی چون برگزاری نمایشگاه کتاب پس از 10 سال در حوزه فرهنگ استان حاصل شده است و امید است که ضعف هایی که در دوره های مدیریتی قبلی وجود داشت رفع شود.
کریمی پیشنهاد داد: استان مرکزی زادگاه امام راحل است و پیشنهاد می شود جشنواره ملی، فرهنگی و هنری به نام امام راحل در استان پایه گذاری شود که قطعا زمینه توسعه فرهنگ و هنر استان در سطح ملی و بین المللی را فراهم می کند، همچنین لازم است که با توجه به پدیده قرآنی استان مرکزی که همان"کربلایی کاظم ساروقی" است این ظرفیت در عرصه بین المللی شناخته شود.


کد مطلب: 119952

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/119952/مهجوریت-سینما-اراک

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir