کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کواکبیان در مراسم افتتاح انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

کاهش مشارکت مردم در انتخابات قطعا اقتدار بین‌المللی ایران را تضعیف خواهد کرد

22 آذر 1398 ساعت 18:38

به همت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان و با حضور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل حزب مردم‌سالاری، آئین بازگشایی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه برگزار شد.



به همت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان و با حضور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل حزب مردم‌سالاری، آئین بازگشایی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه برگزار شد.
به گزارش «مردم‌سالاری آنلاین» آئین بازگشایی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه، چهارشنبه مورخ ۲۰ آذرماه با حضور دکتر مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری و جمعی از مسئولین و دانشجویان دانشگاه در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی برگزار شد.
مصطفی کواکبیان عضو هیات رئیسه فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی ظهر چهارشنبه در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان جایگاه تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌ها، افتتاح انجمن دانشجویان علوم پزشکی گلستان را هم زمان با گرامیداشت روز دانشجو به فال نیک گرفت و عمل تشکیلاتی، حفظ هویت پیشتازانه دانشجویی، بهره‌گیری از آموزه‌های پرمحتوای اسلامی و خدمت به جامعه سلامت و بهداشت را از جمله ویژگی‌های ضروری برای این تشکل دانست و گفت: تشویق آحاد مردم برای حفظ جمهوریت و مردم‌سالاری و مشارکت در انتخابات اسفند ماه سال جاری از مهم‌ترین موضوعاتی است که دانشجویان عزیز ما نباید آن را فراموش سازند.
دکتر کواکبیان در ادامه این سخنرانی، خود را جزء موافقان طرح شفافیت آرای نمایندگان دانست و اظهار کرد: متاسفانه مجلس ما هنوز ساختار حزبی پیدا نکرده و نمایندگان بابت رای خود به کسی پاسخگو نیستند. برخی بابت نظارت شورای نگهبان و تعدادی هم برای اقبال مردم به آن‌ها در انتخابات بعدی، با شفافیت آرا مخالف هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: موانع کاهش حضور مردم در انتخابات باید رفع شود.
وی با بیان اینکه مشارکت بالا در انتخابات نشان داده که می‌تواند مشکلات را برطرف کند گفت: اگر مشارکت کاهش یابد، نه تنها مشکلات برطرف نمی‌شود، بلکه مسائل و موانع بین‌المللی بیشتر می‌شود.
دکتر مصطفی کواکبیان با بیان اینکه آرایش انتخاباتی برای مجلس شورای اسلامی متشکل از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است که هر کدام خودشان چند بخش دارند، صندوق‌های رأی را بهترین مرجع و مرکز تشخیص رأی و نظر مردم عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه صندوق‌های رأی یعنی بکارگیری خرد جمعی که قطعا مانع از دیکتاتوری می‌شوند و به همین دلیل هیچگاه موافق تحریم انتخابات نیستیم افزود: معتقدیم باید برای حضور پرشور مردم در انتخابات آنها را ترغیب و تشویق کرد.
دکتر کواکبیان با بیان اینکه تجربه ثابت کرده مشارکت بالا در انتخابات مشکلات را برطرف می‌کند ولی مشارکت پایین نه تنها مشکلات را برطرف نمی‌کند، بلکه موانع بین‌المللی را بیشتر خواهد کرد، خواستار توجه به این مهم شد لذا هم مجریان و هم ناظران انتخابات باید به این نکته توجه کنند.
وی با بیان اینکه هنوز در داخل برجام مانده‌ایم و خارج نشده‌ایم اضافه کرد: تا زمانی که شورای عالی امنیت ملی، دولت و مجلس به اجماع نرسند، تصمیمی برای خروج گرفته نمی‌شود.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه ما بعد از نقض عهد طرف غربی تعهدات برجامی خود را کاهش دادیم تصریح کرد: میزان و سطح غنی‌سازی اورانیوم افزایش یافته و اگر اروپا اقدام جدی‌تری نداشته باشد، قدم‌های بعد را هم برمی‌داریم.
وی با بیان اینکه درباره برجام نظر احساساتی نداریم و اظهارات و دیدگاه‌های ما بر مبنای حفظ منافع ملی است تأکید کرد: بر این اساس هم تصمیم‌ می‌گیریم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات سال جاری بر ضرورت انسجام داخلی و تحقق دیپلماسی فعال در عرصه روابط بین‌المللی تاکید کرد و گفت کاهش مشارکت مردم در انتخابات قطعا اقتدار بین‌المللی ایران را تضعیف خواهد کرد.
دکتر کواکبیان با اشاره به اینکه از حمایت روحانی پشیمان نیستیم، اما به عملکرد او نیز انتقاد داریم چون وکیل‌الدوله نیستیم گفت: قبل از حوادث دی ماه ۹۶ در نطق مجلس بدون ملاحظه‌کاری به رئیس جمهور گفتیم که چاره‌اندیشی کند در غیر این صورت ما اصلاح‌طلبان به خاطر حمایت خود از شما زیر سوال می‌رویم.
در این مراسم دکتر مهدی صادقی معاون فرهنگی و دانشجویی و فاطمه کوهساری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نیز به بیان سخن پرداختند. از دیگر برنامه‌های این مراسم پخش کلیپ و اجرای زنده گروه موسیقی اهوراییان بود.


 


کد مطلب: 119999

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/119999/کاهش-مشارکت-مردم-انتخابات-قطعا-اقتدار-بین-المللی-ایران-تضعیف-خواهد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir